Web of Science: 0 cites, Scopus: 3 cites, Google Scholar: cites
Una propuesta de enseñanza-aprendizaje centrada en el análisis del camino de la energía "paso a paso"
Soto Alvarado, Macarena (Universidad de Santiago de Chile. Facultad de Ciencias)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Títol variant: A teaching-learning proposal focused on the analysis of the energy roadway "step by step"
Data: 2019
Resum: El modelo escolar de energía y sus ideas clave asociadas (energía como función de estado, transferencia, conservación y degradación) representan un reto para profesores y alumnos, porque requiere cambiar la forma de mirar los fenómenos físicos de la perspectiva mecánica a la energética. Para construir este modelo "paso a paso" presentamos una secuencia didáctica que analiza teórica y experimentalmente un proceso de frenada de una rueda utilizando un sencillo montaje experimental.
Resum: The scholar model of energy and its energy-related concepts (energy as a function of state, transfer, conservation and degradation) represent a challenge for teachers and students, since it implies changing the way to see the physical phenomena, from the mechanics to the energetic view. To build this model "step by step" we present an instructional sequence, analysing both theoretically and experimentally a wheel braking process, using a simple experimental set-up.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Modelización ; Transferencia de energía ; Degradación de la energía ; Educación secundaria ; Modeling ; Energy transfer ; Energy degradation ; Secondary School
Publicat a: Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16 Núm. 1 (2019) , ISSN 1697-011X

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i1.1202


10 p, 998.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2020-06-03, darrera modificació el 2022-04-29



   Favorit i Compartir