Google Scholar: citas
Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : II. Opiniones del profesor
Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán)
Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)

Fecha: 1996
Resumen: Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of difficulties and causes of failure involved in solving problems raised in a didactic investigation of the subjects. This second part -referring to the teachers- shows the relationships between difficulties faced as well as distinguishing between groups of teachers who share similar ideas about problem solving education. Finally a comparison is made between the two sections -teachers and pupils- with implications to teaching and learning.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Resolució de problemes ; Alumne ; Professor ; Fracàs escolar ; Preparació professional del professor ; Memòria de l'alumne ; Càlculs i operacions bàsiques ; Coneixements procedimentals
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 251-260, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21457
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-onorbe-sanchez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4202


10 p, 359.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-18, última modificación el 2022-09-21



   Favorit i Compartir