Web of Science: 8 citas, Scopus: 7 citas, Google Scholar: citas,
Evaluation of a parenting training program, "limits", in a juvenile justice service : Results and challenges
Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sabaté Tomàs, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2019
Resumen: The aim of the study is to evaluate the results of "Limits", a parenting training program which was implemented in a juvenile justice service by professionals from the Department of Justice. A controlled before and after design was undertaken to measure the effects of the program on the use of parental practices and parents' perception of self-efficacy. Fifty-nine families with adolescents involved in the juvenile justice system participated either in an intervention group (n = 42 families) or in a waiting list group (n = 17 families). In order to triangulate the information, professionals and the target adolescents were also asked about the improvement of the parents in their parenting practices. A generalized linear model was used to compare the intervention and comparison groups. The findings demonstrate that the program had a positive impact on the intervention group with regards to the transfer of practices to their real life, especially those related to communication and family relationships. However, no significant changes were observed in parents' perception of self-efficacy. The results are geared towards the improvement of future research evaluations using longitudinal designs.
Nota: This study was supported by a grant from CEJFE and Àrea de Medi Obert i de la Unitat de Programes d'Innovació de la Direcció General d'Execusió Penal a la Comunitat i de Justícia Juvenil, Department of Justice, Autonomous Government of Catalonia.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Psychosocial Intervention, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 1-10, ISSN 2173-4712

Adreça alternativa: https://journals.copmadrid.org/pi/archivos/1132_0559_inter_28_1_0001.pdf
DOI: 10.5093/pi2018a14


10 p, 224.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2020-06-03, última modificación el 2024-05-18



   Favorit i Compartir