Google Scholar: citas,
Per a què STEM? Per sostenir la vida : Idees compartides per la Yayo Herrero a la primera Escola d'Estiu d'EduglobalSTEM
Guinart Berrueco, Oriol (INS Lauro)

Título variante: Why STEM? To sustain life : Ideas shared by Yayo Herrero at the first Escola d'Estiu d'EduglobalSTEM
Fecha: 2020
Resumen: Un dels debats que sovint oblidem és el de la intencionalitat educativa, el de les finalitats de l'educació. Des del nostre punt de vista, l'educació per la justícia global i ambiental i la transformació social han de ser un eix que travessi tots els aspectes del currículum, també el de les matèries STEM. Una de les mirades més interessants per fer-ho en l'actualitat és la que fa l'ecofeminisme per la manera com imbrica l'ecologisme social amb el feminisme. A la segona sessió de la primera escola d'estiu que organitzà el grup de treball EduglobalSTEM vam gaudir amb les reflexions de la Yayo Herrero. Aquest article descriu les reflexions i experiències fruit d'aquella jornada.
Resumen: One of the debates usually forgotten in education is that of the intentionality, that it, the aims of education. From our point of view, the aim of education for global and environmental justice, and for social transformation, must be central to the whole curriculum, including the STEM subjects. One of the most interesting current views to do so is provided by the ecofeminism approach, which entangles social ecologism and feminism. At the second session of the first summer school that the teachers' group EduglobalSTEM organized, we enjoyed the reflections shared by Yayo Herrero. This article describes these reflexions and experiences resulting from that event.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Eduglobalstem ; STEM ; Ecologisme social ; Ecofeminisme ; Justícia global ; Emergència climàtica ; Escassetat de recursos ; Justícia climàtica ; Feminisme ; Transformació social ; Social ecologism ; Ecofeminism ; Global justice ; Climatic emergency ; Lack of resources ; Climatic justice ; Feminism ; Social transformation
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 19-25, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n40-guinart
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/370546
DOI: 10.5565/rev/ciencies.432


8 p, 332.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2020-06-06, última modificación el 2022-02-06



   Favorit i Compartir