Google Scholar: cites
Vers un currículum per una educació plurilingüe i intercultural
Noguerol, Artur (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Data: 2017
Resum: En aquest article es mostra la força innovadora de la proposta d'ensenyament de llengües de l'Escola Andorrana (el sistema educatiu oficial d'Andorra) i la seva fonamentació teòrica. Es posa l'accent en la concepció de l'ensenyament centrada en els aprenents i no en els docents, i dintre d'una visió ecològica del que és ensenyar i aprendre. L'ensenyament plurilingüe i intercultural supera les barreres tradicionals que fragmentaven les disciplines i, en conseqüència, es proposen els projectes d'aula com a base per als processos d'aprenentatge. El currículum d'Andorra se situa així en línia amb les propostes més avançades que el Consell d'Europa està realitzant en aquests moments.
Resum: This article aims at illustrating the strengths and the theoretical foundations of the innovative language learning proposal put forward by Escola Andorrana (the state education of Andorra). It is a student-centred model based on an ecological perspective on language teaching and learning. Intercultural and plurilingual education transcends the traditional disciplinary boundaries and organises learning through project-based proposals. The Andorranean curriculum is aligned with the latest recommendations proposed by the Council of Europe.
Resum: En este artículo se muestra la fuerza innovadora de la propuesta de enseñanza de lenguas de la Escuela Andorrana (el sistema educativo oficial de Andorra) y sus bases teóricas. Se hace hincapié en la concepción de la enseñanza centrada en el alumnado y no en el profesorado, dentro de una visión ecológica de lo que es enseñar y aprender. La enseñanza plurilingüe e intercultural supera las barreras tradicionales que fragmentaban las disciplinas y, en consecuencia, seproponen los proyectos de aula como base para los procesos de aprendizaje. El currículo de Andorra se sitúa así en línea con las propuestas más avanzadas que está realizando en estos momentos el Consejo de Europa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Currículum escolar ; Educació plurilingüe i intercultural ; Enfocament plural de l'ensenyament de llengües ; Projectes d'aula ; Concepció ecològica /v/ determinista de l'ensenyament ; Diversitat de llengües ; La llengua a través de les àrees ; School curriculum ; Intercultural and plurilingual education ; Plurilingual approaches to language learning ; Project-based learning ; Ecological learning perspectives versus deterministic learning ; Language diversity ; Language across the curriculum ; Currículo escolar ; Educación plurilingüe e intercultural ; Enfoque plural de la enseñanza de lenguas ; Proyectos de aula ; Concepción ecológica / v / determinista de la enseñanza ; Diversidad de lenguas ; La lengua a través de las áreas
Publicat a: Langue(s) & Parole, Núm. 3 (2017) , p. 67-88 (Articles) , ISSN 2684-6691

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Langue/article/view/367224
Adreça original: https://revistes.uab.cat/languesparole/article/view/v3-noguerol
DOI: 10.5565/rev/languesparole.36


22 p, 842.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Langue(s) & Parole
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-06-16, darrera modificació el 2024-01-21



   Favorit i Compartir