Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
La place de la grammaire dans un répertoire de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves
Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais)

Títol variant: El paper de la gramàtica en un repertori d'estratègies d'ensenyament per a desenvolupar la competència escrita dels alumnes
Títol variant: El lugar de la gramática en un repertorio de estrategias de enseñanza para desarrollar la competencia escrita de los alumnos
Títol variant: The place of grammar in a repertoire of instructional strategies to develop students' writing competence
Data: 2020
Resum: Nous proposons un répertoire organisé de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves, dont l'organisation est fondée empiriquement et interprétable conceptuellement. Nous faisons une analyse secondaire des données collectées par le groupe DIEPE (1995). Les résultats de l'analyse factorielle exploratoire des réponses des 300 enseignants de français langue première du secondaire québécois montrent qu'elles sont organisées en onze facteurs. Nous discutons de la place de la grammaire dans ce répertoire et des logiques sous-jacentes à l'organisation empirique des stratégies pédagogiques utilisées en classe.
Resum: We propose an organized repertoire of instructional strategies to develop students' writing competence, empirically grounded and conceptually interpretable. We perform a secondary analysis of the data collected by the group DIEPE (1995). The results of the exploratory factor analysis conducted on the responses of 300 French-as-a-first-language teachers in Quebec secondary school show that data are arranged into eleven factors. We discuss the place of grammar in this repertoire and the logics underlying the empirical organization of the teaching strategies used in class.
Resum: Proposem un repertori organitzat d'estratègies pedagògiques per a desenvolupar la competència escrita dels alumnes, fonamentat empíricament i interpretable conceptualment. Fem una anàlisi secundària de les dades. Els resultats de l'anàlisi factorial exploratòria de les respostes dels 300 professors de francès com a primera llengua de centres d'educació secundària del Quebec mostren que estan organitzades en onze factors. Discutim el paper de la gramàtica en aquest repertori i la lògica subjacent a l'organització empírica de les estratègies pedagògiques utilitzades a l'aula.
Resum: Proponemos un repertorio organizado de estrategias pedagógicas para desarrollar la competencia escrita de los alumnos, fundamentado empíricamente e interpretable conceptualmente. Llevamos a cabo un análisis secundario de los datos. Los resultados del análisis factorial exploratorio de las respuestas de los 300 profesores de francés como primera lengua de centros de educación secundaria de Quebec muestran que están organizadas en once factores. Discutimos el lugar de la gramática en este repertorio y la lógica subyacente a la organización empírica de las estrategias pedagógicas utilizadas en el aula.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Didactique du français ; Didactique de l'écriture ; Didactique de la grammaire ; Stratégies pédagogiques ; Enseignement du français langue première ; École secondaire québécoise ; Articulation grammaire-écriture ; Analyse factorielle exploratoire ; Instructional strategies ; Teaching french as a first language ; Quebec secondary school ; Grammar-writing articulation ; Exploratory factor analysis ; Estratègies pedagògiques ; Ensenyament del francès com a primera llengua ; Centres d'educació secundària del quebec ; Articulació gramàtica-escriptura ; Anàlisi factorial exploratòria ; Estrategias pedagógicas ; Enseñanza del francés como primera lengua ; Centros de educación secundaria de quebec ; Articulación gramática-escritura ; Análisis factorial exploratorio
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e840 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n2-marcotte
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/371479
DOI: 10.5565/rev/jtl3.840


20 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-07-01, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir