Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites,
Current Research on Grammar Teaching : Plural Perspectives
Reig, Aina (Universitat de València)
Beaumanoir-Secq, Morgane (Université de Paris)
Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais)

Títol variant: Investigación actual sobre la enseñanza de la gramática : perspectivas plurales
Títol variant: Recerca actual sobre l'ensenyament de la gramàtica : perspectives plurals
Títol variant: Recherche actuelle sur l'enseignement de la grammaire : perspectives plurielles
Data: 2020
Resum: L'ensenyament de la gramàtica constitueix avui en dia i en el pla internacional un camp molt dinàmic per a la recerca i el debat acadèmics. En aquest número especial ens volem fer ressò d'aquest dinamisme, amb contribucions de 16 investigadors que van participar en el III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica (Congram19), celebrat a la Universitat Autònoma de Barcelona del 23 al 25 de gener de 2019. Els temes explorats són diversos (l'escriptura, els conceptes gramaticals, la terminologia, etc. ), així com les perspectives adoptades (la formació del professorat, els dissenys d'intervenció, el discurs metalingüístic dels alumnes, etc. ). El lector trobarà aquestes contribucions en dues parts: la primera part, en el número present (13. 2), i la segona part, en el proper número de Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (13. 3). Esperem que aquests treballs contribueixin a la consolidació d'un terreny comú per al debat.
Resum: La enseñanza de la gramática constituye hoy en día y en el plano internacional un campo muy dinámico para la investigación y el debate académicos. En este número especial nos queremos hacer eco de este dinamismo, con contribuciones de 16 investigadores que participaron en el III Congreso Internacional sobre Enseñanza de la Gramática (Congram19), celebrado en la Universidad Autónoma de Barcelona del 23 al 25 de enero de 2019. Los temas explorados son diversos (la escritura, los conceptos gramaticales, la terminología, etc. ), así como las perspectivas adoptadas (la formación del profesorado, los diseños de intervención, el discurso metalingüístico de los alumnos, etc. ). El lector encontrará estas aportaciones en dos partes: la primera parte, en el número presente (13. 2), y la segunda parte, en el próximo número de Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (13. 3). Esperamos que estos trabajos contribuyan a la consolidación de un terreno común para el debate.
Resum: Grammar teaching is a very dynamic field for academic research and debate internationally. In this Special Issue, we want to echo this dynamism, with contributions by 16 researchers who took part in the III International Congress on Grammar Teaching (Congram19), held at the Autonomous University of Barcelona from January 23 to 25, 2019. The topics explored are diverse (writing, grammatical concepts, terminology, etc. ) as well as the adopted perspectives (teacher training, intervention designs, metalinguistic discourse of students, etc. ). The reader will find these contributions in two parts: Part 1 in the present issue (13. 2) and Part 2 in the next issue of Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (13. 3). We hope that these contributions will enhance a common ground for debate.
Resum: L'enseignement de la grammaire est un domaine de recherche très dynamique faisant l'objet de nombreux débats internationalement. Dans ce numéro spécial, nous voulons faire écho à ce dynamisme, avec des contributions de 16 chercheurs qui découlent de la IIIe Conférence internationale sur l'enseignement de la grammaire (Congram19), tenue à l'Université Autonome de Barcelone du 23 au 25 janvier 2019. Les thèmes abordés sont divers (écriture, concepts grammaticaux, terminologie, etc. ), tout comme les perspectives adoptées (formation des enseignants, conception d'interventions, discours métalinguistique des élèves, etc. ). Le lecteur trouvera ces contributions en deux parties: la première partie dans le présent numéro (13. 2) et la deuxième partie dans le prochain numéro de Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (13. 3). Nous espérons que ces travaux contribueront à consolider un terrain commun dans lequel il est possible de débattre.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès, Català, Castellà i Francès
Document: Editorial ; altres ; Versió publicada
Matèria: Ensenyament de la gramàtica ; Educació primària ; Educació secundària ; Ensenyament superior ; Congram19 ; Grammar teaching ; Higher education ; Primary education ; Secondary education ; Enseñanza de la gramática ; Enseñanza primaria ; Enseñanza secundaria ; Enseñanza superior ; Enseignement de la grammaire ; Enseignement primaire ; Enseignement secondaire ; Enseignement supérieur
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e907 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n2-reig-beaumanoir-secq-marcotte
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/371475
DOI: 10.5565/rev/jtl3.907


21 p, 345.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

 Registre creat el 2020-07-01, darrera modificació el 2022-03-04



   Favorit i Compartir