Google Scholar: cites
Escribir para aprender : ensayo de una alternativa en la enseñanza universitaria de las ciencias
Muñoz-Chápuli, R. (Universidad de Málaga. Departamento de Biología Animal)

Data: 1995
Resum: Many professors of scientific disciplines are unsatisfied by a teaching strategy which consists mainly of formal lectures and laboratory exercises. We describe in this paper the implementation of a possible alternative based on the principles of the educational approach termed "Writing to Learn". This is a preliminary essay applied to a full-year course on "Chordates" in the Biological Sciences Degree from the University of Málaga. The students employ a "journal notebook" in which they record various writing exercises and an ongoing written dialogue about the course material. The objective is using writing as a tool to help students master a subject matter, developing analysis and synthesis skills as well as making students more active participants in the learning process.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ensenyament universitari ; Massificació universitària ; Formes passives d'aprenentatge ; Classes magistrals ; Conferència Mundial sobre Educació Mèdica (1988) ; Declaració d'Edimburg ; Treball en equip ; Resolució de problemes ; Ensenyament de la biologia ; Taller d'escriptura ; Construcció del coneixement ; Procés cognitiu de l'aprenentatge ; Formulació de teories ; Llenguatge escrit com a instrument d'aprenentatge ; Debats ; Expressió oral
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 273-278, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21417
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n3-munoz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4249


6 p, 335.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-07, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir