Google Scholar: citas
Un modelo de prueba escrita que revela capacidades relacionadas con el proceso de aprendizaje
Nigro, R. G.

Fecha: 1995
Resumen: Despite the criticisms made by several teachers, the taxonomy originally proposed by Bloom et al and some of its most recent versions, remain largely used in the making of written tests. By employing the concept of «Capability», types of questions for written tests are compared and distinguished with respect to the capabilities required to solve them. This distinction has proved useful for chosing questions that allow a probing of particular capabilities developed during the learning process. Further, in contrast to the use of Bloom's taxonomy, the choice of questions for written tests according to the criteria presented here has shown to be coherent with the recent idea of teaching science as an investigative process.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Taxonomía de Bloom ; Capacitats primitives i derivades ; Capacitat de memòria ; Elaboració d'hipòtesis ; Discussió i argumentació ; Ensenyament-aprenentatge
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 347-361, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21423
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n3-nigro
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4255


16 p, 806.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-07, última modificación el 2022-07-31



   Favorit i Compartir