Google Scholar: citations
Una reflexión curricular sobre la enseñanza de la estructura de la sustancia en la formación de profesores de química
Ferro, V. R. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
González Jonte, R. H. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
Cruz, Z. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))

Date: 1995
Abstract: In this article we reconsider the manner of teaching the concept of structure of substance in order to improve the teaching performance of chemistry teachers. In order to achieve this goal we modify the habitual, static presentation of substance to relate it to thermodynamic and kinetic aspects. In this way we facilitate a better understanding of the chemical change.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Estructura de la substància ; Mètodes clàssic i quàntic ; Sincretisme clàssic i quàntic ; Energia d'enllaç i energia química ; Reacció química ; Geometria mol·lecular ; Model t-independent de Schrodinger
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 371-377, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21425
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n3-ferro-gonzalez-cruz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4257


8 p, 336.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-07, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir