MAR de Cultura. Cultura i identitat a la comarca del Maresme
Simon Vilert, Set
Blanco-Romero, Asunción, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: MAR de Cultura. Cultura e identidad en la comarca del Maresme
Título variante: MAR de Cultura. Culture and identity in el Maresme area
Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Descripción: 101 pàgines
Resumen: Mar de Cultura pretén fer una anàlisi de la capacitat cultural de la comarca del Maresme, veure de quins recursos o equipaments culturals disposa i, finalment, projectar una imatge, en forma de marca turística i cultural, que interrelacioni els municipis de la comarca. Per fer-ho, metodològicament, s'han escollit els museus i centres d'art, presentant-los com a epicentres de la cultura i com a espais que parlen del passat però que, alhora, s'obren al futur i a la innovació. S'assenten, de fet, com a visites imprescindibles per conèixer les característiques culturals i identitàries d'una comarca que, des de fa molts anys, intenta viatjar més enllà del turisme lúdic i festiu.
Resumen: "Mar de Cultura" pretende hacer un análisis de la capacidad cultural de la comarca del Maresme, ver de qué recursos o equipamientos culturales dispone y, finalmente, proyectar una imagen, en forma de marca turística y cultural, que interrelacione los municipios de la comarca. Para hacerlo, metodológicamente, se han escogido los museos y centros de arte, presentándolos como epicentros de la cultura y como espacios que hablan del pasado pero que, a la vez, se abren al futuro y a la innovación. Se asientan, de hecho, como visitas imprescindibles para conocer las características culturales e identitarias de una comarca que, des de hace muchos años, intenta viajar más allá del turismo lúdico y festivo.
Resumen: "Mar de Cultura" pretends to do an analysis about cultural capacity of el Maresme area, to see its cultural recourses and equipments and, finally, plan an icon, as a touristic brand, that connect the different towns of that Catalan area. To do so, methodologically, museums and art centers have been chosen as cultural epicenters and as spaces that speak about past but, at once, opened to future and innovation. They are considered, in fact, indispensable visits in order to know about cultural and identity characteristics from an area that, for several years, has been trying to go beyond leisure and festive tourism.
Nota: Premi UAB de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) als millors Treballs de Fi de Grau sobre desenvolupament sostenible i justícia global, per grau i per àmbit de coneixement. 4a Edició, curs 2019/2020
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Humanitats [2502758]
Plan de estudios: Grau en Humanitats [1139]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Cultura ; Identitat ; Maresme ; Museu ; Local ; Turisme ; Benefici ; Desestacionalització ; Qualitat ; Art ; Literatura ; Història ; Humanitats ; Prestigi ; Singularitat ; Identidad ; Museo ; Turismo ; Beneficio ; Desestacionalización ; Calidad ; Arte ; Historia ; Humanidades ; Prestigio ; Singularidad ; Culture ; Identity ; Museum ; Tourism ; Benefit ; Deseasonsalization ; Quality ; Literature ; History ; Cultural studies ; Prestige ; Singularity



102 p, 2.8 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Premios UAB. TFG

 Registro creado el 2020-07-06, última modificación el 2022-02-08



   Favorit i Compartir