Google Scholar: cites
¿Por qué hay veranos e inviernos? Representaciones de estudiantes (12-18) y de futuros maestros sobre algunos aspectos del modelo Sol-Tierra
Manuel, J. de

Data: 1995
Resum: This paper shows the results of an investigation conducted on more than 900 students aging 12-18, and 50 teacher training students. Misconceptions related with the Sun-Earth model in relation with summers and winters were studied using a single questionnaire and an interview. Changes derived from an instruction based on a simulation activity on the model were also tested, 1, 2, and 3 years later. A comparative analysis, between instructed and uninstructed students, also carried out. These analysis and the interpretation of the probable origin of misconceptions are used for some educational suggestions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Model cosmològic sol-terra ; Rotació terrestre ; Astronomia ; Hemisferi ; Ensenyament secundari obligatori
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 227-236, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21411
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n2-manuel
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4270


10 p, 447.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-08, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir