Google Scholar: citations
Análisis de errores conceptuales en geología a partir de las expresiones gráficas de los estudiantes
Lillo Beviá, J.

Date: 1994
Abstract: Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Estructura interna de la terra ; Origen de les roques ; Origen dels fòssils ; Origen de les muntanyes ; Dibuixos seqüencials ; Errors conceptuals ; Seqüències sedimentàries de l'origen del carbó ; Formació d'escull ; Origen del sistema solar
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21327
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-lillo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4482


6 p, 187.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-15, last modified 2022-03-06



   Favorit i Compartir