El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930]
Márquez Bargalló, Conxita
Sanmartí Puig, Neus
De Gamboa, Genaro
Domènech Casal, Jordi
Sala Sebastià, Gemma
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Context in Research into the Teaching and Learning of Science and Mathematics
Títol variant: El Contexto en la Investigación sobre la Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias y de las Matemática
Data: 2020-21
Resum: Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en el disseny de propostes didàctiques contextualitzades que permetin treballar la integració de l'ensenyament de les ciències i de les matemàtiques. Així mateix es posarà l'èmfasi en la manera d'avaluar aquestes propostes tot adoptant un enfocament de recerca basada en el disseny. S'abordaran les següents temàtiques: Els contextos per a la integració de l'ensenyament de les ciències i matemàtiques Aprenentatge de resolució de problemes matemàtics en context La indagació i el treball experimental per a l'ensenyament contextualitzat de les ciències Possibilitats i límits de l'ús d'eines digitals en els projectes contextualitzats El coneixement didàctic del professorat en relació a l'ensenyament de les ciències i les matemàtiques L'avaluació com una eina per a l'ensenyament contextualitzat de les ciències i de les matemàtiques.
Resum: Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. Teniendo en cuenta los aprendizajes de los módulos anteriores, se profundizará en el diseño de propuestas didácticas contextualizadas que permitan trabajar la integración de la enseñanza de las ciencias y de las matemáticas. Así mismo se pondrá el énfasis en la manera de evaluar estas propuestas adoptando un enfoque de investigación basada en el diseño. Se abordarán las siguientes temáticas: Los contextos para la integración de la enseñanza de las ciencias y matemáticas Aprendizaje de resolución de problemas matemáticos en contexto La indagación y el trabajo experimental para la enseñanza contextualizada de las ciencias Posibilidades y límites del uso de herramientas digitales en los proyectos contextualizados El conocimiento didáctico del profesorado en relación a la enseñanza de las ciencias y las matemáticas La evaluación como una herramienta para la enseñanza contextualizada de las ciencias y de las matemáticas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 114.3 KB

Anglès
6 p, 112.3 KB

Castellà
6 p, 114.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-31, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir