Google Scholar: citations
Hacia unas bases teóricas de la educación ambiental
González Gaudiano, Édgar Javier (Instituto Nacional de Ecología (Mèxic))
Alba Ceballos, A. (Universidad Nacional Autónoma de México)

Date: 1994
Abstract: This essay intends to provide theoretical tools to analyze and formulate environmental education projects. The article works on theory concept, contrasting different intelectual traditions: positivism, interpretative and critical, in order to illustrate its function in the explanation of reality. It calls to develop an own environmental education theory in Latin America and the Caribbean, and suggests some analytical guidelines for projects.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Tradició positivista ; Conflicte nord-sud ; Educació ambiental ; Tractat de Maastricht ; Relació global/local ; Jerarquia de prioritats ; Valoracions implícites ; Concepció d'educació ; Mediacions subyacents ; Font d'idees
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 66-71, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21335
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-gonzalez-alba
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4486


6 p, 363.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-16, last modified 2023-01-16



   Favorit i Compartir