Google Scholar: citas
Epistemología, caos y enseñanza de las ciencias
Luffiego García, Máximo
Bastida, M. F.
Ramos, F.
Soto, J.

Fecha: 1994
Resumen: In this article it is maintained that modern science is going through a critical period where its epistemological assumptions and the use of a parcelling and reductionist methodology are questioned. This will surely have important implications in the teaching of the sciences, perhaps because the world today demands above all an epistemological change in the people who, within a few years, will occuppy the posts in the production and reproduction of scientific and technical knowledge.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Mètode científic ; Filosofia mecanicista ; Fonaments epistemològics i metodològics de la ciència ; Lleis universals verdaderes ; Corrent neopositivista ; Teoria del caos
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 89-96, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21341
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-luffiego-bastida-ramos-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4489


8 p, 471.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-16, última modificación el 2021-12-12



   Favorit i Compartir