English in the catalan baccalaureate system : a study of a possible washback effect from the university-entrance exam
Sanabria Garcia, Ester
Prats Carreras, Sònia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2020
Descripció: 48 pag.
Resum: Testing and the resulting grades are currently of great importance since they can determine the future life of a student. The term 'washback' studies the effect testing has on several aspects since the 1980s. However, more research is needed in order to better understand this phenomenon and into crease its familiarity among the educational environment. The aim of this TFG study is to provide a description of washback and to consider how testing influences the Catalan educational system, particularly in the second year of the baccalaureate, when students are about to take the Spanish University-Entrance Examination (SUEE) that will determine their future academic life. This dissertation will focus on the English Test (ET) set by the SUEE and how it affects curriculum, materials and teaching methodology in the final year of secondary-school education. In order to carry out this study, a questionnaire responded to by English teachers will provide data to determine whether there is a washback effect on the above-mentioned aspects, given that curriculum, materials and teaching methodology appear to be constantly influenced by the ET.
Resum: Actualment, dur a terme exàmens i les seves respectives qualificacions tenen una gran importància ja que poden determinar el futur dels estudiants. El terme "washback" estudia l'efecte que té l'avaluació sobre diferents aspectes des dels anys 80. Tot i així, es necessita més investigació per tal d'entendre millor aquest fenomen i estendre el coneixement dins de l'entorn educatiu. L'objectiu d'aquest treball és aportar una descripció del terme "washback" i considerar com el fet d'examinar influencia dins del sistema educatiu català, especialment al segon curs de Batxillerat, quan els estudiants estan apunt de dur a terme la Selectivitat, que determinarà el seu futur acadèmic. Aquesta investigació es centrarà en l'examen d'anglès de la Selectivitat i com aquest afecta al currículum, als materials i a la metodologia d'ensenyament a l'últim any de Batxillerat. Per tal de dur a terme aquest estudi, un qüestionari contestat per professorat d'anglès aportarà dades que determinaran si existeix un efecte "washback" als aspectes mencionats anteriorment, donat que el currículum, els materials i la metodologia d'ensenyament semblen ser constantment influenciades per l'examen d'anglès de la Selectivitat.
Resum: Actualmente, llevar a cabo exámenes y sus respectivas calificaciones tienen una gran importancia, ya que pueden determinar el futuro de los estudiantes. El término "washback" estudia el efecto que tiene la evaluación sobre diferentes aspectos des de los años 80. Aún así, se necesita más investigación para entender mejor dicho fenómeno y entender el conocimiento dentro del entorno educativo. El objetivo de este trabajo es aportar una descripción del término "washback" y considerar como el hecho de examinar influencia en el sistema educativo catalán, especialmente en el último año de Bachillerato, cuando los estudiantes están a punto de realizar la Selectividad, que determinará su futuro académico. Esta investigación se centrará en el examen de inglés de la Selectividad y como este afecta al currículum, materiales y a la metodología de la enseñanza en el último año de Bachillerato. Para ejecutar este estudio, un cuestionario contestado por profesorado de inglés aportará datos que determinarán si existe un efecto "washback" sobre los aspectos mencionados anteriormente, dado que el currículum, materiales y metodología de enseñanza parecen estar constantemente relacionadas por el examen de inglés de la Selectividad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text



48 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2020-09-07, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir