A Literary hybrid : artistic alienation and cultural consciousness in Wole Soyinka's "The Trials of Brother Jero"
Martinez Pijuan, Helena
Hand, Felicity, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2020
Descripció: 40 pag.
Resum: The Trials of Brother Jero is a play published in 1963 by Nigerian writer Wole Soyinka, although it was first performed in Ibadan in 1960. The play centres on Jeroboam, an ambitious Beach Divine who strives for recognition as an ecclesiastical figure and the consequent exploitation of his followers. Religious and political symbolisms can be extracted from this short, light satire. The structure of the play and the language used evoke Western influence as well as the inclusion of elements of Yoruba tradition. This dissertation argues that Soyinka's hybridity, although aimed to approach British and Nigerian culture closer, results in the alienation of both.
Resum: La obra teatral The Trials of Brother Jero va ser publicada el 1963 per l'autor nigerià Wole Soyinka, tot i que fou representada per primera vegada a Ibadan el 1960. L'obra gira al voltant d'en Jeroboam, un ambiciós profeta diví que s'esforça per aconseguir reconeixement eclesiàstic mitjançant l'explotació dels seus seguidors. D'aquesta lleugera sàtira se'n pot extreure simbolisme polític i religiós. L'estructura de la obra i el llenguatge empleat evidencia la influència occidental a la vegada que utilitza elements tradicionals de la cultura Ioruba. El present treball pretén il·lustrar com l'estil híbrid de Soyinka intenta dirigir-se tant a la cultura Britànica com a la Nigeriana, i acaba per excloure-les a ambdues.
Resum: La obra teatral The Trials of Brother Jero fue publicada el 1963 por el autor nigeriano Wole Soyinka, aunque fue representada por primera vez en Ibadan en el 1960. La obra gira entorno a el personaje de Jeroboam, un ambcioso profeta divino que se esfuerza por conseguir reconocimiento eclesiástico mediante la explotación de sus seguidores. De esta ligera sátira el lector puede extraer simbolismo político y religioso. La estructura de la obra i el lenguaje empleado evidencían la influencia occidental así como el uso de elementos tradicionales de la cultura Yoruba. El presente trabajo pretende ilustrar como el estilo híbrido de Soyinka intenta dirigirse tanto a la cultura británica como a la nigeriana, y acaba por excluir a ambas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Wole Soyinka ; Brother Jero ; Post-Colonial literature ; Theatre ; Nigeria ; African identity ; Socialism ; Nigerian English ; Literatura Post-Colonial ; Teatre ; Teatro ; Nigèria ; Identitat Africana ; Socialisme ; Socialismo ; Identidad Africana



40 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2020-09-07, darrera modificació el 2022-03-05



   Favorit i Compartir