Didàctica de l'Anglès [44310]
Escobar Urmeneta, Cristina
Torras Vila, Berta
Lorenzo Galés, Maria Nieves
Pallarés Monge, Oriol
Corredera Capdevila, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching English as a Foreign Language
Títol variant: Didáctica del Inglés
Data: 2020-21
Resum: Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents: Familiaritzar-se amb els principis bàsics pedagògics i de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Familiaritzar-se amb els fonaments psico-socio-lingüístics de l'aprenentatge de llengües estrangeres en medi institucional identificats a partir de la recerca. Desenvolupar estratègies d'ensenyament de llengües estrangeres en consonància amb la recerca sobre aprenentatge de llengües i les característiques de l'alumnat i del context. Dissenyar i seleccionar materials, activitats i seqüències didàctiques adequades a aprenents concrets, segons els principis establerts al currículum català de llengües estrangeres per a l'educació secundària i EOI. Dissenyar i seleccionar materials, activitats d'avaluació adequats als aprenents basades en els principis pedagògics contrastats i les recomanacions del MECR i del currículum català de llengües estrangeres. Identificar i analitzar els trets característics de bones pràctiques docents en aules de llengua estrangera. Autoavaluar la pròpiapràctica docent, identificar fortaleses i debilitats i proposar-se un pla de millora 1 Autoavaluar la pròpiapràctica docent, identificar fortaleses i debilitats i proposar-se un pla de millora concret i realista Utilitzar els coneixements didàctics, lingüístics i discursius avançats per escriure, adaptar i editar textos orals i escrits adaptats a les necessitats dels estudiants. Col·laborar estretament amb altres docents en formació en l'assoliment dels objectius formatius, mitjançant la cooperació en la execució de les tasques assignades. Amb independència de les certificacions lingüístiques presentades a l'oficina de pre-inscripció, l'estudiant que vulgui matricular aquesta assignatura és un candidat a professor o professora d'anglès, per la qual cosa és responsable d'accedir al curs en condicions de ser un bon model lingüístic. Per tant, ha de ser capaç d'expressar-se en llengua meta oralment i per escrit amb adequació, fluïdesa i correcció gramatical, lèxica i fonètica tant en situacions ordinàries com en tota la varietat de situacions professionals: debats, informes, presentacions orals, gestió de la comunicació a l'aula, explicacions a professionals i a alumnes, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua meta amb un alt grau de comprensió textos informatius i textos professionals de divulgació i recerca. El MUFPS de l'UAB s'alinea amb els plantejaments europeus de promoció activa de les competències plurilingües. Així, s'espera de l'estudiant una actitud receptiva, apreciativa i, en definitiva, oberta cap a l'ús d'altres llengües que no siguin la de la pròpia especialitat, tant si l'estudiant les parla com si no.
Resum: Esta asignatura aspira que los y las futuras docentes de inglés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de inglés a lo largo de toda la vida profesional. Esta aspiración se concreta en los objetivos siguientes: Familiarizarse con los principios básicos pedagógicos y de política lingüística que inspiran el currículo catalán de lenguas extranjeras. Familiarizarse con los fundamentos psico-socio-lingüísticos del aprendizaje de lenguas extranjeras en medio institucional identificados a partir de la investigación. Desarrollar estrategias de enseñanza de lenguas extranjeras en consonancia con la investigación sobre aprendizaje de lenguas y las características del alumnado y del contexto. Diseñar y seleccionar materiales, actividades y secuencias didácticas adecuadas a aprendices concretos, según los principios establecidos al currículum catalán de lenguas extranjeras para la educación secundaria y EOI. Diseñar y seleccionar materiales, actividades de evaluación adecuados a los aprendices basadas en los principios pedagógicos contrastados y las recomendaciones del MCER y del currículo catalán de lenguas extranjeras. Identificar y analizar los rasgos característicos de buenas prácticas docentes en aulas de lengua extranjera. Autoevaluar la propia práctica docente, identificar fortalezas y debilidades y proponerse un plan de 1 Autoevaluar la propia práctica docente, identificar fortalezas y debilidades y proponerse un plan de mejora concreto y realista. Utilizar los conocimientos didácticos, lingüísticos y discursivos avanzadospara escribir, adaptar y editar textos orales y escritos adaptados a las necesidades de los estudiantes. Colaborar estrechamente con otros docentes en formación en el logro de los objetivos formativos, mediante la cooperación en la ejecución de las tareas asignadas. Con independencia de las certificaciones lingüísticas presentadas a la oficina de pre-inscripción, el estudiante que quiera matricular esta asignatura es un candidato a profesor o profesora de inglés, por lo cual es responsable de acceder al curso en condiciones de ser un buen modelo lingüístico. Por lo tanto, tiene que ser capaz de expresarse en lengua meta oralmente y por escrito con adecuación, fluidez y corrección gramatical, léxica y fonética tanto en situaciones ordinarias cómo en toda la variedad de situaciones profesionales: debates, informes, presentaciones orales, gestión de la comunicación al aula, explicaciones a profesionales y a alumnas, etc. También tiene que ser capaz de leer en lengua meta con un alto grado de comprensión textos informativos, y textos profesionales de divulgación e investigación. El MUFPS de la UAB se alinea con los planteamientos europeos de promoción activa de las competencias plurilingües. Así, se espera del estudiante una actitud receptiva, apreciativa y, en definitiva, abierta hacia el uso otras lenguas que no sean la de la propia especialidad, tanto si el estudiante las habla como si no.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
14 p, 143.3 KB

Anglès
14 p, 141.7 KB

Castellà
14 p, 142.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-09-11, darrera modificació el 2023-09-19



   Favorit i Compartir