Web of Science: 25 cites, Google Scholar: cites,
Factores de buenas prácticas educativas con apoyo de las TIC. Análisis de su presencia en tres centros educativos
Canales Reyes, Roberto (Universidad de Los Lagos (Xile))
Marqués Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Factors de bones pràctiques educatives amb suport de les TIC. Anàlisi de la seva presència en tres centres educatius
Títol variant: Factors of good educative practices with support of the TIC. Analysis of its presence in three educative centers
Data: 2007
Resum: La investigación se sitúa en una perspectiva metodológica de investigación interpretativa, cuyo diseño es de tipo estudio de casos, a partir del cual el enfoque de la recolección y análisis de datos se ha definido como mixto, de carácter cuasi etnográfico. Las principales conclusiones emanadas del estudio señalan que, contextualmente, los tres centros educativos responden a los criterios establecidos en la muestra del estudio; tienen equipos directivos comprometidos, disponen de altas dotaciones tecnológicas y sus claustros están motivados para usar e integrar las TIC. Basándonos en la revisión bibliográfica y la construcción del marco teórico, se obtuvo el listado de quince factores que propician el desarrollo de las buenas prácticas didácticas con el apoyo de las TIC, que fueron validados por docentes especialistas expertos y evaluados en los centros educativos.
Resum: La recerca se situa en una perspectiva metodològica interpretativa, el disseny utilitzat és de tipus estudi de casos, a partir del que l'enfocament de la recollida i l'anàlisi de dades s'ha definit com a mixta, de caracter quasi etnogràfic. Les conclusions principals assenyalen que, contextualment, els tres centres educatius responen a criteris establerts a la mostra de l'estudi, tenen equips directius compromesos, disposen de dotacions tecnològiques altes i els seus claustres estan motivats per utilitzar les TIC i integrar-les. Basant-nos en la revisió bibliogràfica i la constucció del marc teòric, es va obtenir la llista de quinze factors que propicien el desenvolupament de les bones pràctiques didàctiques amb el suport de les TIC, que van ser validats per docents especialistes experts i avaluats als centres educatius.
Resum: The investigation is located in a methodological perspective of interpretive investigation, whose design is of type study of cases, starting from which the focus of the gathering and analysis of data have been defined as mixed, of character quasi-etnográfico. The main emanated conclusions of the study point out that the three educational centers respond to the approaches settled down in the sample of the study; they have committed directive teams, they have high technological endowments and their cloisters are motivated to use and to integrate the TIC. Basing us on the bibliographical revision and construction of the theoretical mark, the listing of 15 factors was obtained that propitiate the didactic practical development of the good ones with the support of the TIC that you/they were validated and evaluated in the educational centers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: TIC y educación ; Factores de buenas prácticas con TIC ; Aprendizaje con TIC ; TIC i educació ; Factors de bones pràctiques amb TIC ; Aprenentatge amb TIC ; TIC and education ; Factors of good practical with TIC ; Learning with TIC
Publicat a: Educar, N. 39 (2007) p. 115-133, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/76748
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v39-canales-marques
DOI: 10.5565/rev/educar.164


19 p, 102.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-18, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir