Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
The role of grammar in learning to write : an interview with Joaquim Dolz and Carmen Rodríguez-Gonzalo, experts in writing didactics
Compte Rosich, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: El paper de la gramàtica en l'aprenentatge de l'escriptura : Una entrevista amb Joaquim Dolz i Carmen Rodríguez-Gonzalo, experts en didàctica de l'escriptura
Additional title: El papel de la gramática en el aprendizaje de la escritura : Una entrevista con Joaquim Dolz y Carmen Rodríguez-Gonzalo, expertos en didáctica de la escritura
Additional title: Le rôle de la grammaire dans l'apprentissage de l'écriture : entretien avec Joaquim Dolz et Carmen Rodríguez-Gonzalo, experts en écriture didactique
Date: 2020
Abstract: Joaquim Dolz holds a PhD in Educational Sciences and is Professor of Language Teaching at the University of Geneva (Switzerland). His research ranges from analysis of the teaching and learning process to teacher training. His work includes studies on the teaching of oral and written language, textual genres, and instructional sequences. Carmen Rodríguez-Gonzalo holds a PhD in Language Education and is a former teacher in Language Arts at Secondary Education. She is an Associate Professor in the Department of Language and Literature Didactics at the University of Valencia (Spain). Her research focuses on the relationships between use and reflection on language, especially in the teaching of written language.
Abstract: Joaquim Dolz és Doctor en Ciències de l'Educació i Catedràtic en Didàctica de les Llengües a la Universitat de Ginebra (Suïssa). La seva recerca va de l'anàlisi del procés d'ensenyament i aprenentatge a la formació del professorat. Entre els seus estudis destaquen els treballs sobre l'aprenentatge de la llengua oral i escrita, els gèneres textuals i les seqüències didàctiques. Carmen Rodríguez-Gonzalo és Doctora en Didàctica de la Llengua i Catedràtica de Llengua i Literatura d'Educació Secundària, així com professora titular del Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura a la Universitat de València. La seva recerca se centra en les relacions entre l'ús i la reflexió sobre la llengua, especialment en la pràctica de la llengua escrita.
Abstract: Joaquim Dolz es Doctor en Ciencias de la Educación y Catedrático en Didáctica de las Lenguas en la Universidad de Ginebra (Suiza). Su investigación abarca desde el análisis del proceso de enseñanza y aprendizaje hasta la formación del profesorado. Entre su trabajo destacan los estudios sobre la enseñanza de la lengua oral y escrita, los géneros textuales y las secuencias didácticas. Carmen Rodríguez-Gonzalo es Doctora en Didáctica de la Lengua y Catedrática de Lengua y Literatura de Educación secundaria, así como profesora del Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura en la Universidad de Valencia. Su investigación se centra en las relaciones entre uso y reflexión sobre la lengua, especialmente en la didáctica de la lengua escrita.
Abstract: Joaquim Dolz est docteur en sciences de l'éducation et professeur d'enseignement des langues à l'Université de Genève (Suisse). Ses recherches vont de l'analyse du processus d'enseignement et d'apprentissage à la formation des enseignants. Son travail comprend des études sur l'enseignement de la langue orale et écrite, des genres textuels et des séquences didactiques. Carmen Rodríguez-Gonzalo est docteure en enseignement des langues et était professeure de langue et de littérature dans l'enseignement secondaire. Elle est enseignante-chercheuse au Département de didactique de la langue et de la littérature à l'Université de Valence (Espagne). Ses recherches portent sur les relations entre l'usage et la réflexion sur le langage, notamment dans l'enseignement du langage écrit.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès i Castellà
Document: Altres ; altres ; Versió publicada
Subject: Congram19 ; Grammar ; Writing ; L1 teaching and learning ; Linguistics ; Language education ; Lingüística ; Gramática ; Escritura ; Enseñanza y aprendizaje de la L1 ; Gramàtica ; Escriptura ; Ensenyament i aprenentatge de la L1 ; Grammaire ; Écriture ; Enseignement et apprentissage en L1 ; Linguistique
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (may-june 2020) , e855 (Interviews) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n3-compte
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/374597
DOI: 10.5565/rev/jtl3.855


27 p, 322.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

 Record created 2020-10-01, last modified 2022-05-14



   Favorit i Compartir