Factors contributing to the subjective professional wellbeing of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia
Lovtskaya, Anastasia
Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2020
Descripció: 110 pag.
Resum: This dissertation offers an exploratory qualitative study of professional subjective wellbeing (SWB) of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia, working in primary and secondary education. The main aim is to identify factors that contribute to CLIL teachers' wellbeing in order to offer recommendations for future research on improvement of teacher wellbeing. The dissertation provides an overview of existing literature on SWB in the fields of Human Resource Management (HRM), general teaching, English Language Teaching (ELT), and CLIL, and analysis of CLIL teacher profiles and common themes in relation to SWB. It concludes with a discussion of implications of these findings for CLIL teachers and future research.
Resum: Este trabajo final de master ofrece un estudio cualitativo exploratorio del bienestar subjetivo profesional (SWB) de los docentes de educación primaria y secundaria que utilizan el enfoque de aprendizaje integrado de contenido y lenguaje (AICLE) en Cataluña. El objetivo principal del estudio es identificar los factores que contribuyen al bienestar de los docentes del AICLE para ofrecer recomendaciones para futuras investigaciones para mejorar el bienestar de los docentes. El trabajo proporciona una visión general de la literatura existente en los campos de gestión de recursos humanos, enseñanza general, enseñanza del idioma inglés y CLIL, y análisis de perfiles de docentes en AICLE, incluso los temas comunes en relación con SWB. El trabajo concluye con una discusión sobre las implicaciones de estos hallazgos para los maestros de AICLE y futuras investigaciones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Desenvolupament professional ; Anxiety ; Burnout ; Emotions ; HRM ; Job satisfaction ; Teacher's motivation ; Primary ; Secondary ; Stress ; SWB ; Teacher education ; Teacher support ; Teacher wellbeing ; Values ; Wellbeing ; Agotamiento ; Ansiedad ; Apoyo docente ; Bienestar ; Bienestar docente ; Emociones ; Estrés ; Formación del profesorado ; Gestión de recursos humanos ; Motivación del profesorado ; Primaria ; Satisfacción laboral ; Secundaria ; Valores



111 p, 3.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-10-21, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir