La transversalidad de género en la formación inicial de los docentes de secundaria. Una propuesta para las universidades catalanas
Kermanshahi Garcia, Seddighe
González Motos, Sheila, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Date: 2020
Abstract: Este proyecto de intervención trata sobre incorporar la transversalidad de género o gender mainstreaming en la formación inicial de los docentes de secundaria. El estudio responde a los principales retos que surgen de la falta de formación docente en perspectiva de género (cultura androcéntrica, sexismo y actitudes estereotipadas). Este proyecto parte de una metodología cuantitativa y cualitativa. El proyecto combina la incorporación del gender mainstreaming en el currículum del máster y la introducción de sesiones formativas y de sensibilización para los docentes. El objetivo final es eliminar la transmisión de la cultura androcéntrica, proporcionando herramientas transversales a los docentes.
Abstract: Aquest projecte d'intervenció tracta sobre incorporar la transversalitat de gènere o gender mainstreaming a la formació inicial dels docents de secundària. L'estudi respon als principals reptes que sorgeixen de la manca de formació docent en perspectiva de gènere (cultura androcèntrica, sexisme i actituds estereotipades) Aquest projecte parteix d'una metodologia quantitativa i qualitativa. El projecte combina la incorporació del gender mainstreaming al currículum del màster i la introducció de sessions formatives i de sensibilització per als docents. L'objectiu final és eliminar la transmissió de la cultura androcèntrica, proporcionant eines transversals als docents.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Política Social, Treball i Benestar [4313228]
Study plan: Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Subject: Gender mainstreaming ; Cultura androcéntrica ; Sexismo ; Formación inicial docente ; Jóvenes ; Coeducación ; ESO ; Cultura androcèntrica ; Sexisme ; Formació inicial docent ; Joves ; Coeducació



49 p, 742.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Political Science and Sociology. MT

 Record created 2020-10-30, last modified 2023-02-13



   Favorit i Compartir