Web of Science: 11 cites, Google Scholar: cites
Mathematics learning opportunities when playing a Tower Defense Game
Hernandez-Sabaté, Aura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Joanpere, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2015
Resum: A qualitative research study is presented herein with the purpose of identifying mathematics learning opportunities in a commercial version of a Tower Defense game. These learning opportunities are understood as mathematicisable moments of the game and involve the establishment of relationships between the game and mathematical problem solving. Based on the analysis of the nature of these mathematicisable moments, we present several design options that are being implemented in a didactic version of a Tower Defense game.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Tower Defense game ; Videogames design ; Mathematics ; Problem solving
Publicat a: International journal of serious games, Vol. 2, núm. 4 (2015) , p. 57-71, ISSN 2384-8766

DOI: 10.17083/ijsg.v2i4.82


15 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2020-11-03, darrera modificació el 2023-03-13



   Favorit i Compartir