Conocimiento de futuros profesores de primaria sobre el uso de la lengua para la enseñanza de Matemáticas. Estudio con la relación área-volumen
Caro Villar, Abigail
Planas Raig, Núria, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, setembre 2020
Descripció: 34 pàg.
Resum: Aquesta recerca en educació presenta un estudi sobre aspectes didàctics, matemàtics i lingüístics del coneixement d'un d'estudiants per professor d'educació primària. Mitjançant dades de respostes a un qüestionari individual, s'analitzen els aspectes esmentats utilitzant mètodes deductius d'anàlisi qualitativa del contingut. A partir d'aquí, i afegint mètodes inductius d'anàlisis del discurs, la segona fase de l'estudi es centra en aspectes lingüístics relatius al paper de la llengua per l'ensenyament i l'aprenentatge de la relació conceptual entre àrea i volum. Els resultats apunten a la capacitat dels futurs professors per identificar qüestions pedagògicament significatives sobre lèxic i gramàtica en el context d'ús, malgrat no haver rebut formació específica al respecte. Donada la representació limitada de l'ús pedagògic de la llengua com a recurs per ensenyar matemàtiques, es conclou que els aspectes lingüístics han d'incorporar-se de manera deliberada i sostinguda en el currículum universitari d'educació matemàtica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Matemàtica ; Ensenyament primari ; Professors de matemàtica ; Formació ; Llenguatge i educació ; Educació matemàtica ; Formació del professorat de matemàtiques ; Llengua



34 p, 2.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-12-01, darrera modificació el 2022-10-22



   Favorit i Compartir