dir.
Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, setembre 2020 |
Descripció: |
34 pàg. |
Resum: |
Aquesta recerca en educació presenta un estudi sobre aspectes didàctics, matemàtics i lingüístics del coneixement d'un d'estudiants per professor d'educació primària. Mitjançant dades de respostes a un qüestionari individual, s'analitzen els aspectes esmentats utilitzant mètodes deductius d'anàlisi qualitativa del contingut. A partir d'aquí, i afegint mètodes inductius d'anàlisis del discurs, la segona fase de l'estudi es centra en aspectes lingüístics relatius al paper de la llengua per l'ensenyament i l'aprenentatge de la relació conceptual entre àrea i volum. Els resultats apunten a la capacitat dels futurs professors per identificar qüestions pedagògicament significatives sobre lèxic i gramàtica en el context d'ús, malgrat no haver rebut formació específica al respecte. Donada la representació limitada de l'ús pedagògic de la llengua com a recurs per ensenyar matemàtiques, es conclou que els aspectes lingüístics han d'incorporar-se de manera deliberada i sostinguda en el currículum universitari d'educació matemàtica. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Titulació: |
Recerca en Educació [4313815] |
Col·lecció: |
Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Matemàtica ;
Ensenyament primari ;
Professors de matemàtica ;
Formació ;
Llenguatge i educació ;
Educació matemàtica ;
Formació del professorat de matemàtiques ;
Llengua |