Google Scholar: cites
De paraulaires, paraulistes i parauladors. Ensenyar formació de paraules i no morir en l'intent : propostes per a l'aula
Bernal, Elisenda (Universitat Pompeu Fabra)

Títol variant: De palabreros, palabristas y palabradores. Enseñar formación de palabras y no morir en el intento : propuestas para el aula
Títol variant: Of wordness, wordity and wordship. Teaching word formation and not die in the attempt : proposals for the classroom
Data: 2020
Resum: L'ensenyament de la formació de paraules, en tots els nivells, sol ser una tasca àrdua per al professorat, per tal com explicar les regles que la regeixen i les restriccions a les quals algunes estan sotmeses no és obvi sempre. A aquest fet s'hi ha de sumar el poc temps de què se sol disposar i, sobretot, una oferta d'activitats per treballar-la poc estimulant i poc variada. Aquest article presenta propostes alternatives per introduir els diversos mecanismes de formació de paraules a l'aula, tant per al català com per al castellà, des de tots els nivells educatius, de primària a batxillerat, però també per a aprenents d'aquestes dues llengües com a llengua estrangera.
Resum: La enseñanza de la formación de palabras, en todos los niveles, suele ser una tarea ardua para el profesorado, puesto que explicar las reglas que la rigen y las restricciones a las que algunas están sometidas no es obvio siempre. A este hecho hay que sumar el poco tiempo del que se suele disponer y, sobre todo, una oferta de actividades para trabajarla poco estimulante y poco variada. Este artículo presenta propuestas alternativas para introducir los diversos mecanismos de formación de palabras en el aula, tanto para el catalán como para el castellano, desde todos los niveles educativos, de primaria a bachillerato, pero también para aprendices de estas dos lenguas como lengua extranjera.
Resum: Teaching word-formation is usually a challenging task no matter the level of education. For one, explaining the governing rules and restrictions that word-formation is subject to is not always evident. On top of that, teachers often have little time and, more importantly, they lack an engaging and varied range of activities to work with. This article brings forward alternative suggestions to introduce different word-formation mechanisms in the classroom, both for Catalan and Spanish at any learning stage, from primary to the end of secondary school, as well as for foreign language learners of both languages.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formació de paraules ; Neologismes ; Propostes didàctiques ; Prefixació ; Sufixació ; Composició ; Formación de palabras ; Neologismos ; Propuestas didácticas ; Aula 2.0 ; Prefijación ; Sufijación ; Composición ; Word formation ; Neologisms ; Teaching proposals ; Classroom 2.0 ; Prefixation ; Suffixation ; Composition
Publicat a: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 99-112 (Gramática en el aula) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v3-n1-bernal
DOI: 10.5565/rev/regroc.53


14 p, 386.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-12-19, darrera modificació el 2021-08-01



   Favorit i Compartir