Comunicació i llenguatge en menors maltractats i institucionalitzats : Scoping review
Palazón Carrión, Esperanza (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: Comunicación y lenguaje en menores maltratados e institucionalizados : Scoping review
Títol variant: Communication and language in abused and institutionalized minors : a scoping review
Data: 2020
Resum: L'etapa per al correcte desenvolupament de les habilitats lingüístiques i comunicatives se centra sobretot en els primers anys de vida. El maltractament infantil i situacions de guàrdia i custòdia per una institució poden influir de manera negativa en el desenvolupament general, així com en l'aprenentatge del llenguatge i de la capacitat de comunicació dels menors. En aquest article es presenta una revisió de diferents treballs publicats entre 2007 i 2017 que identifiquen les dificultats comunicatiu-lingüístiques en aquests menors i les possibles repercussions en el seu desenvolupament futur. També es proposen algunes actuacions.
Resum: La etapa para el correcto desarrollo de las habilidades lingüísticas y comunicativas se centra sobre todo en los primeros años de vida. El maltrato infantil y situaciones de guardia y custodia por una institución pueden influir de forma negativa en el desarrollo general, así como en el aprendizaje del lenguaje y de la capacidad de comunicación de los menores. En este artículo se presenta una revisión de diferentes trabajos publicados entre 2007 y 2017 que identifican las dificultades comunicativo-lingüísticas en estos menores y las posibles repercusiones en su desarrollo futuro. También se proponen algunas actuaciones.
Resum: The correct development stage of language and communication skills focuses especially on the first years of life. Child abuse and situations of guardianship and custody by an institution can negatively influence the general development, as well as the language learning and communication skills of minors. This article presents a review of different works published between 2007 and 2017 that identify the communicative-language difficulties in these minors and the possible repercussions on their future development. Several actions are also proposed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Desembre 2020, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 530.6 KB

Español
2 p, 529.2 KB

English
2 p, 484.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2020-12-22, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir