Google Scholar: citas
Los estudiantes y la propagación de las señales mecánicas : dificultades de una situación de varias variables y procedimientos de simplificación
Maurines, L.

Fecha: 1992
Resumen: This paper analyses the general ways of reasoning used by students when learning the propagation of a signal on a string. Tendencies towards a reduction of the number of variables can be brought out. On the one hand, students tend to combine the variables into a single notion. Their reasoning seems to be based on the idea of a material object (here the bump on the string), described through this single notion. On the other hand, they consider simultaneously never more than two variables so that relations they have learned are changed into binary associations. From this analysis, some pedagogical implications are derived.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Senyal transversal a una corda ; Fenòmens ondulatoris ; Magnituds físiques ; Capital ; Associacions binàries ; Moviment ; Velocitat ; Electrocinètica ; Termodinàmica
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 49-57, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39887
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n1-maurines
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4650


9 p, 432.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-02-01, última modificación el 2022-03-06



   Favorit i Compartir