Google Scholar: citas
Investigación del desarrollo y aprendizaje de la noción de aceleración en adolescentes
Laburu, C. E.
Carvalho, Anna M. Pessoa de

Fecha: 1992
Resumen: The aim of this article is to present some of the conclusions reached at the clinical research of the development and learning of the notion of acceleration in teenagers between 11 and 16. From the results therein obtained we gather conclusions that concern teaching implicitly. As a criterion to accede to the understanding of acceleration we tried its comprehension from a kinetic approach (AV/At). By means of three experiments we show the difficulties with which the students met to understand the concept of acceleration.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Entrevistes clíniques ; Concepte de posició ; Acceleració ; Velocitat ; Força ; Cinemàtica ; Dinàmica
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 63-72, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39889
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n1-laburu-carvalho
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4652


10 p, 525.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-02-01, última modificación el 2024-05-06



   Favorit i Compartir