Google Scholar: citations
Un ejemplo de aportación de la didáctica de la física a la enseñanza : los ejercicios cualitativos y los razonamientos funcionales
Saltiel, E.

Date: 1991
Abstract: Didactic specialists use exercises as a resource for research, whereas for teachers they are resources for teaching and evaluating. In most cases the evaluative exercises are of a quantitave type and the didactic value of the exercises of a qualitative type is not clearly shown. Starting frorn the analysis of the answers to exercises on the same subject but of different types, the author shows how important qiialitative exercises are and how they can be used as resources for teaching and evaluating.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Recurs d'ensenyament ; Recurs de control ; Aplicació de fòrmules ; Contingut funcional de les relacions en joc ; Significat físic de les relacions en joc ; Variació de dues magnituds mantenint la tercera
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 257-262, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39900
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n3-saltiel
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4727


6 p, 287.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-04, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir