Google Scholar: cites,
Design and validation of a tool to evaluate physical education and language integrated learning tasks
Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esquerda, Gerard (Escola Guerau de Peguera)
Benito, Judit (Escola Miralletes)

Títol variant: Diseño y validación de un instrumento para evaluar tareas de aprendizaje integrado de educación física y lengua extranjera
Data: 2017
Resum: This article describes the design and validation of a tool to evaluate physical education (PE) learning tasks in content and language integrated learning (CLIL) context. It is detailed how the tool was developed and then how its reliability and validity were tested by means of a five-phase validation process. A preliminary content validity test of the tool was conducted by five expert judges and yielded an inter-rater agreement of 89% and kappa index of 0. 82. Subsequently, pilot testing of the tool was conducted and Cronbach's alpha analysis was applied to the resulting data and it showed an internal consistency of 0. 84. These results suggest that the instrument described here is indeed valid to evaluate CLIL tasks.
Resum: El artículo describe el diseño y validación de un instrumento para evaluar tareas de educación física (EF) en un entorno de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). Se detalla el desarrollo del instrumento y el proceso de cinco fases usado para su asegurar su fiabilidad y validez. Se llevó a cabo una prueba preliminar de validez de contenido mediante la participación de cinco jueces expertos arrojando un porcentaje de acuerdo del 89% y un índice Kappa de 0'82. Posteriormente, se realizó una prueba piloto a cuyos resultados se le aplicó Alpha de Cronbach mostrando una consistencia interna de 0'84. Los resultados obtenidos sugieren que el instrumento descrito en el presente artículo es válido para evaluar actividades de educación física AICLE.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Physical education ; CLIL tasks ; Evaluation tool ; Validation study ; CLIL teacher training ; Educación física (EF) ; Tareas AICLE ; Instrumento de evaluación ; Proceso de validación ; Formación del profesorado AICLE
ISSN: 2462-2737
Publicat a: Didacticae, Núm. 2 (2017) , p. 43-58, ISSN 2462-2737

Adreça original: https://revistes.ub.edu/index.php/didacticae/article/view/20190
DOI: 10.1344/did.2017.2.43-58


16 p, 379.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2021-02-12, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir