Google Scholar: citas
Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera
Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: Los retos de la didáctica de la educación física en el grado de primaria en inglés : el aprendizaje de contenidos y el desarrollo de la competencia discursiva en lengua extranjera
Título variante: Les défis de la didactique de l'éducation physique dans le grade d'enseignement primaire en anglais : l'apprentissage de matières et le développement de la compétence discursive en langue étrangère
Título variante: Physical education teaching challenges in the bachelor's degree in primary education in English : content learning and the development of discourse competence in a foreign language
Fecha: 2017
Resumen: L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. També s'expliciten les estratègies d'ensenyament-aprenentatge utilitzades, els suports que es proporcionen per facilitar l'aprenentatge en un entorn ICLES (Integració de Continguts i Llengua en Educació Superior) i el tipus de guiatge que s'utilitza per millorar la competència discursiva. Finalment, s'aporten evidències de millora a partir d'unes dades preliminars d'un estudi en curs. En la conclusió es fa èmfasi en la necessitat de fer adaptacions organitzatives i metodològiques importants per assolir els objectius del GEP-DUA.
Resumen: El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. También se explicitan las estrategias de enseñanza-aprendizaje, los apoyos que se proporcionan para facilitar el aprendizaje en un entorno de ICLES (Integración de Contenidos y Lengua en la Educación Superior) y el tipo de orientación que se utiliza para mejorar la competencia discursiva de los estu- diantes. Por último, se proporcionan evidencias de mejora a partir de unos datos preliminares de un estudio en curso. En la conclusión se enfatiza la necesidad de introducir ajustes organizativos y metodológicos importantes para alcanzar los objetivos del GEP-DUI.
Resumen: L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. L'article décrit également les stratégies d'enseignement-apprentissage utilisées, les supports mis en place pour faciliter l'apprentissage dans un environnement EMILE (Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère) et le type de soutien offert pour améliorer la compétence discursive. Enfin, l'article apporte des preuves de l'amélioration de cette compétence à partir de données préliminaires d'une étude en cours. La conclusion met en évidence la nécessité de réaliser d'importantes adaptations d'ordre organisationnel et méthodologique pour pouvoir atteindre les objectifs du GEP-DUA.
Resumen: This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. It also specifies the teaching/learning strategies that are used, the supports that are provided to facilitate learning in an environment oriented to ICLHE (Integrating Content and Language in Higher Education), and the type of guidance that is used to improve discourse compe- tence. Lastly, evidence of improvement is provided based on preliminary data from a study currently underway. In the conclusion, emphasis is placed on the need for organizational and methodological adaptations to achieve the objectives of the GEP-DUA.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Integració de continguts i llengua en educació superior (ICLES) ; Didàctica de l'educació física ; Aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE) ; Competència discursiva ; Formació del professorat ; Integración de contenidos y lengua en educación superior (ICLES) ; Didáctica de la educación física, aprendizaje integrado de contenidos y lengua (AICLE) ; Competencia discursiva ; Formación del profesorado ; Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère ; EMILE ; ICLES ; AICLE ; Didactique de l'éducation physique ; Compétence discursive ; Formation des enseignants ; Content and Language Integrated Learning (CLIL) ; Teaching method in physical education ; Integrating Content and Language in Higher Education (ICLHE) ; Discourse competence ; Teacher education
Publicado en: Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117, ISSN 2014-7627

Adreça original: http://www.publicacions.ub.edu/revistes/tempsDEducacio52/default.asp?articulo=1358&modo=resumen
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/328501
DOI: 10.1344/TE2017.52.7


27 p, 467.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2021-02-12, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir