La adaptación de las empresas de comunicación argentinas a la caída de la inversión publicitaria. Los casos de Clarín, La Nación y El Cronista (2015-2019)
Zammarano, Melina
Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: L'adaptació de les empreses de comunicació argentines a la caiguda de la inversió publicitària. Els casos de Clarín, La Nación i El Cronista (2015-2019)
Títol variant: How Argentinian Media Companies Adapted to the Drop in Advertising Investment. The Cases of Clarín, La Nación and El Cronista (2015-2019)
Data: 2020
Descripció: 117 pag.
Resum: Partint de la situació de desinversió publicitària i caiguda en les vendes de periòdics paper, s'analitza la situació de tres mitjans de comunicació argentins -dos generalistes: Clarín i La Nación i un econòmic: El Cronista- durant el període 2015-2019, amb la finalitat d'estudiar l'adaptació dels seus models de negoci a aquest fenomen. Es busca identificar com s'han desenvolupat i implementat vies d'ingressos alternatives a la publicitat.
Resum: Partiendo de la situación de desinversión publicitaria y caída en las ventas de periódicos papel, se analiza la situación de tres medios de comunicación argentinos -dos generalistas: Clarín y La Nación y uno económico: El Cronista- durante el período 2015-2019, con el fin de estudiar la adaptación de sus modelos de negocio a este fenómeno. Se busca identificar cómo se han desarrollado e implementado vías de ingresos alternativas a la publicidad.
Resum: Based on the situation of advertising divestment and drop in newspaper sales, the situation of three Argentinian media -two generalists: Clarín and La Nación and one economic: El Cronista- is analyzed during the period 2015-2019, in order to study the adaptation of their business models to this phenomenon. It seeks to identify how alternative revenue pathways to advertising have been developed and implemented.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Pla d'estudis: Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Premsa electrònica ; Premsa ; Mitjans de comunicació de massa ; Publicitat ; Argentina ; Models de negoci



117 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2021-03-01, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir