Evolución de la última década del modelo de negocio de la prensa ecuatoriana
Coppiano García, María Soledad
Salla García, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Evolució de l'última dècada del model de negoci de la premsa equatoriana
Títol variant: Evolution of the last decade of the business model in Ecuadorian press
Data: 2020
Descripció: 27 pag.
Resum: La tecnologia de la mà de la innovació ha influenciat de manera profunda l'estil de vida de la societat moderna. En aquests dies es parla d'una quarta revolució que ja és aquí i que porta amb si canvis en els processos productius, buscant l'eficiència i l'eficàcia dels recursos. Aquest treball aborda una anàlisi de l'evolució de la indústria periodística equatoriana en l'última dècada. De la mateixa manera observa els efectes que ha tingut la inserció de la indústria en les xarxes socials en relació als seus ingressos per venda. La investigació pretén aportar bases empíriques fiables per a aquest tipus d'estudis en la indústria de mitjans. Es va observar l'evolució de la circulació dels exemplars impresos, la relació que hi ha entre les variables, ingressos per vendes contra publicitat en expressen impresa i publicitat en premsa digital, a més es va estimar un model que busca determinar l'efecte de les xarxes socials en els ingressos monetaris dels mitjans periodístics amb presència en premsa digital.
Resum: La tecnología de la mano de la innovación ha influenciado de manera profunda el estilo de vida de la sociedad moderna. En estos días se habla de una cuarta revolución que ya está aquí y que trae consigo cambios en los procesos productivos, buscando la eficiencia y la eficacia de los recursos. Este trabajo aborda un análisis de la evolución de la industria periodística ecuatoriana en la última década. De igual manera observa los efectos que ha tenido la inserción de la industria en las redes sociales en relación a sus ingresos por venta. La investigación pretende aportar bases empíricas fiables para este tipo de estudios en la industria de medios. Se observó la evolución de la circulación de los ejemplares impresos, la relación que existe entre las variables, ingresos por ventas contra publicidad en presan impresa y publicidad en prensa digital, además se estimó un modelo que busca determinar el efecto de las redes sociales en los ingresos monetarios de los medios periodísticos con presencia en prensa digital.
Resum: Technology together with innovation has profoundly influenced the lifestyle of modern society. These days there is talk of a fourth industrial revolution that is already here. Changes are perceivable in production processes and seek efficiency and effectiveness of resources. This work deals with an analysis of the evolution of the Ecuadorian journalistic industry in the last decade. In the same way, it observes the effects that the insertion of the industry has had on social networks in relation to its sales income. The research aims to provide a reliable empirical basis for this type of study in the media industry. The evolution of the printed circulation was observed, as well as the relationship that exists between the variables, income from sales against advertising in printed press and advertising in digital press, and a model that seeks to determine the effect of social networks on income was estimated. Monetary of the journalistic media with presence in the digital press.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Pla d'estudis: Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Premsa ; Premsa electrònica ; Xarxes socials en línia ; Equador



27 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2021-03-12, darrera modificació el 2024-04-23



   Favorit i Compartir