Electra : submissió o empoderament. Anàlisi de l'arquetip de feminitat del personatge d'Electra segons les interpretacions operístiques de R. Strauss, J. Soler i M. D. Levy
Alonso Romero, Ona
Gan Quesada, Germán, 1974-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Ferrero Hernández, Cándida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2020
Descripció: 44 pag.
Resum: Aquest treball proposa una anàlisi de l'arquetip de feminitat que el personatge d'Electra encarna en el món de l'òpera durant l'Edat Contemporània, amb l'objectiu d'entendre com el llenguatge musical influencia i reflecteix aquest model femení. Per arribar a les conclusions, es durà a terme una anàlisi i comparació entre l'òpera Elektra (1909) de Richard Strauss, basada en la tragèdia de Sòfocles; l'òpera Agamèmnon (1960) de Josep Soler, amb textos de Sèneca; i l'òpera Mourning Becomes Electra (1967) de Marvin David Levy, basada en l'obra teatral homònima d'Eugene Gladstone O'Neill.
Resum: This project proposes an analysis of the femininity archetype that the character of Electra embodies in the opera's world during the contemporary age, with the purpose of understanding how the musical language influences and reflects this feminine model. To come to the conclusion, an analysis and a comparison will be carried out between the opera Elektra (1909) by Richard Strauss, based on the Sophocles tragedy; the opera Agamèmnon (1960) by Josep Soler with Seneca's texts; and the opera Mourning Becomes Electra (1967) by Marvin David Levi, based on the homonymous play by Eugene Gladstone O'Neill.
Nota: Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 5a Edició, curs 2019-2020
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Musicologia [2500240]
Pla d'estudis: Grau en Musicologia [809]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Electra ; Arquetip feminitat ; Òpera ; Segle XX ; Richard Strauss ; Josep Soler ; Marvin David Levy



44 p, 638.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2021-04-06, darrera modificació el 2022-12-01



   Favorit i Compartir