Abstract: |
L'experiència que presentem és una forma de treball col·laboratiu entre professorat universitari i professorat de secundària, que ha permès compartir marc teòric, elaborar seqüències didàctiques, implementar-les i conèixer els resultats de l'aprenentatge de l'alumnat així com els de la investigació. Des de la perspectiva del professorat de secundària ens ha estat un model molt útil i una forma de fer propostes molt ajustades a problemàtiques concretes i contextualitzades, permetent la millora de l'ensenyament i de l'aprenentatge de les ciències socials. L'equip de persones que hi hem intervingut hem après a no considerar la investigació com quelcom allunyat de l'aula. No podem dir que sigui una forma de treball fàcil perquè, com tot grup que comença i es vol convertir en equip, ha estat necessari un temps d'encaix, un temps per compartir discurs, per trobar una manera de fer que doni estil a l'equip, per tenirse confiança mútua, més enllà d'aquella que havia dut a cadascun dels membres a acceptar la proposta de participació en aquest projecte. Els professors i professores que hem format part del grup GREDICS (2009SGR468), impulsat i coordinat pel professor Joan Pagès, de la unitat de Didàctica de les ciències socials de la UAB, partíem de situacions ben diverses i de dos móns distints, el de l'ensenyament secundari obligatori i el de l'ensenyament universitari. El grup GREDICS ha dut a terme entre els anys 2005 i 2010 tres projectes ARIE que a continuació presentem. |