Modelo causal del rendimiento en matemáticas (11-12 años)
Arrieta Illarramendi, Modesto (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales)
Fecha: |
1998 |
Resumen: |
This research intends to identify variables with influence on the Mathematics achievements in 11-12 year-old students to base on them an individual diagnose of the students and enable the taking of decisions to help improve their achievements. The research tries to build a theoretic model of casual relations between the considered variables and assess it by means of the LISREL technique of structural equation analysis. Because of progressive adjustments of the model originally proposed we now propose a final model including the variables: Intelligence, Memory, Study Habits, Academic Selfconcept, Reading Comprehension and Problem Solving, that can provide the guidelines for a more accurate performance in the classroom. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 63-71, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n1-arrieta
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/83235
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4144
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2008-03-25, última modificación el 2022-09-28