Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
La política és pedagogia en Josep Pallach (1920-1977). In memoriam
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: La política es pedagogía en Josep Pallach (1920-1977). In memoriam
Títol variant: Politics is pedagogy in Josep Pallach (1920-1977). In memoriam
Data: 2021
Resum: En molts dels actes de recordatori de la figura de Josep Pallach se sol separar la seva dimensió política de la professional pedagògica, però si, com deia Campanals, la política és pedagogia, també hi podríem afegir que una pedagogia compromesa sempre té perspectives polítiques, i aquest fou el cas del nostre protagonista. Pallach va ser una figura política, no n'hi ha cap dubte, amb un pes específic força important en els anys en què va exercir com a tal al nostre país.
Resum: In many of the acts of remembrance of Josep Pallach, his political dimension usually is separated from the pedagogical ones, but, if as Campanals said, Politics is Pedagogy, we could also add that a committed pedagogy always has political perspectives. This was the case of our character. Without any doubt, Pallach was a political figure of relevance in the years he served in our country.
Resum: En muchos de los actos de recordatorio de la figura de Josep Pallach se suele separar su dimensión política de la profesional pedagógica, pero si, como decía Campanals, la Política es Pedagogía, también podríamos añadir que una pedagogía comprometida siempre tiene perspectivas políticas, y este fue el caso de nuestro personaje. Pallach fue un personaje político, no hay ninguna duda, con un peso específico muy importante en los años que ejerció como tal en nuestro país.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 539-543 (Puntos de vista) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v57-n2-sarramona
DOI: 10.5565/rev/educar.1427


5 p, 77.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-07-06, darrera modificació el 2023-10-23



   Favorit i Compartir