Web of Science: 24 cites, Scopus: 26 cites, Google Scholar: cites,
Research into practice : virtual exchange in language teaching and learning
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Vinagre, Margarita (Universidad Autónoma de Madrid)

Data: 2021
Resum: In this article, the authors reflect on the ways research on Virtual Exchange (VE) has had an impact on language education practices and, conversely, areas in which research has been underexplored, misapplied or perhaps even over applied by VE practitioners in formal education settings. Starting from a brief historical overview of VE, the text first outlines the features widely accepted as key aspects of this pedagogical approach before considering to what extent research results can be identified in VE implementation. Principal topics covered are the main aims regarding language development when VE is applied, assessment of language development through VE and VE and intercultural competence. While the article is not intended as a comprehensive review, it provides insight into the main foci of VE research and how these findings are reaching the language classroom (primary, secondary and university).
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación RTI2018-094601-B-100
European Commission MSCA-IF-2018845783
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Language Teaching, 2021, p. 1-15

DOI: 10.1017/S0261444821000069


15 p, 378.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües (GREIP)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2021-07-07, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir