Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989]
Baque Soler, Marta
Banqué, Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education I
Títol variant: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil I
Data: 2021-22
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural I" constitueix una assignatura que es proposa reflexionar sobre els fonaments de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil tot establint vincles amb les disciplines culturals de referència com són la didàctica de les ciències experimentals i de les ciències socials. Es pretén així desenvolupar criteris didàctics basats en un coneixement del currículum de l'àrea de descoberta de l'entorn, de les teories, models i principis sobre l'ensenyament i aprenentatge a l'educació infantil, i sobre una concepció del món natural i social orientada a la sostenibilitat. Objectius formatius: 1. Identificar i valorar les aportacions de les ciències experimentals i de les ciències socials com a àmbits culturals de la societat occidental i la seva rellevància en l'educació. 2. Identificar les característiques d'una programació escolar i d'aula que incorpora la complexitat en el marc de l'educació per a la sostenibilitat, la igualtat d'oportunitats, la coeducació i la ciudadania global. 1 3. Analitzar el currículum d'educació infantil i, més detalladament, la part de l'àrea de descoberta de l'entorn. 4. Conèixer les teories més rellevants, models i principis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials a l'educació infantil. 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació.
Resum: Contextualization: This is a compulsory third-year course focused on a specific didactics shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. For this reason, from the conception to the application in the classroom of the subject, the two areas work on the basis of an interdisciplinary structure. The "Knowledge Didactics of Social and Natural Environment I" is a subject that aims to reflect on the foundations of the area of discovery of the environment in children's education, establishing links with the cultural disciplines of reference such as didactics of the experimental sciences and the social sciences. The aim is to develop didactic criteria based on a knowledge of the curriculum of the area of discovery of the environment, the theories, models and principles on teaching and learning in children's education, and on a conception of the natural world and social oriented to sustainability. Training objectives: 1. Identify and evaluate the contributions of the experimental sciences and the social sciences as cultural scopes of Western society and their relevance in education. 2. Identify the characteristics of a school and classroom programming that incorporates complexity within the framework of Education for sustainability, equal opportunities, coeducation and global citizenship. 3. Analyze the child education curriculum corresponding to the area of discovery of the environment. 1 4. To know the most relevant theories, models and principles of teaching and learning of the experimental sciences and social sciences in children's education. 5. Analyze various didactic situations that occur in the children's school and identify the purposes and contents of the experimental and social sciences that work on it, valuing its adequacy.
Resum: Contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica espe La "Didáctica del Conocimiento del Medio social y Natural Y" constituye una asignatur Objetivos formativos: 1. Identificar y valorar las aportaciones de las ciencias experimentales y de las ciencia 2. Identificar las características de una programación escolar y de aula que incorpora 3. Analizar el currículo de educación infantil correspondiente al área de descubrimient 4. Conocer las teorías más relevantes, modelos y principios de la enseñanza y aprend 5. Analizar situaciones didácticas diversas que se dan en la escuela infantil e identific.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 118.7 KB

Anglès
8 p, 120.2 KB

Castellà
7 p, 118.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir