L'experimentació en educació infantil [102004]
Espinet, Mariona
Balsach Solé, Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Experimentation in Early Childhood Education
Títol variant: La experimentación en educación infantil
Data: 2021-22
Resum: Contextualització i finalitat global: L'experimentació en educació infantilés una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. Amb aquesta assignatura es pretén aprofundir de manera sistemàtica en el procés d'experimentació a l'escola bressol i al parvulari. Es fa un èmfasi especial en el coneixement, anàlisi i disseny de situacions educatives d'experimentació que afavoreixin el desenvolupament dels infants, que acullin la diversitat cultural i de gènere i que promoguin el desenvolupament de valors i actituds de respecte i cura pel medi ambient. Es vol promoure una dinàmica a les classes que afavoreixin el treball en petit grup per facilitar la participació de tot tipus d'alumnat i la construcció d'un clima no competitiu que fomenti la responsabilitat col·lectiva. Objectius formatius: 1 1. Reflexionar sobre la veu dels experts desde posicionaments diversos en relació a l'experimentació en educació infantil. 2. Conèixer els fonaments de l'experimentació científica i el seu paper en el desenvolupament del coneixement del món natural i social. 3. Identificar els diferents àmbits d'experimentació i els seus contextos relacionats: Essers vius (llavors, bosc, i hort), Materials (Neteja i Cuina), i Moviment (LLum, so, aire, i aigua, energia) i la seva relació interdisciplinar amb altres àmbits socials i culturals com són la narrativa, la plàstica, la música, la psicomotricitat, l'alimentació o les matemàtiques. 4. Realitzar experimentacions de manera vivencial y directa amb diferents materials i contextos provinents de la vida quotidiana. 5. Conèixer i analitzar situacions educatives d'experimentació a l'escola bressol i al parvulari. 6. Dissenyar i posar en pràctica situacions didàctiques d'experimentació per docents d'educació infantil que els permeti generar situacions d'experimentació a l'etapa d'educació infantil.
Resum: Contextualization and global aim Experimentation in Early Chilldhood Education is an elective subject offered within the fourth year of the Early Childhood Education Graduate Degree. At this point students have already taken the subjects whose content deals with the didactics of music, science, mathematics, social sciences and art. The global aim of this subject is to deepen systematically in the process of experimentation in early years education (0-6). There is a specific focus on students' competence in designing, implementating and evaluating educational proposals fostering experimentation within early years classrooms. These educational proposals aim at promoting children development, acknowledging cultural diversity, and fostering the development of caring values and attitudes towards the environment. Th classroom dynamics will promote small group work to integrate students' diversity, and will construct a non-competitive classroom climate to facilitate collective responsability. Objectives: 1. To reflect on expert voices in relation to young children experimentation. 2. To know the background of scientific experimentation and to recognize its value in the development of 1 2. To know the background of scientific experimentation and to recognize its value in the development of children's knowledge on the natural and social phenomena. 3. To identify the different dimensions of experimentation (living beings, materials and movement) and their relationship with other curricular areas such as narrative, artwork, music, psychomotricity, nutrition and mathematics. 4. To gain first hand experience in experimenting with different objects and contexts from everyday life. 5. To know and analyze educational proposals on experimentation in early years education 6. To design, implement and evaluate teaching sequences that promote experimentation in early years education taking into account the theoretical, curriculum, and social referents presented in the course.
Resum: Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. Con esta asignatura se pretende profundizar de manera sistemática en el proceso de experimentación en la escuela infantil y en el parvulario. Se hace énfasis especial en el conocimiento, análisis y diseño de situaciones educativas de experimentación que favorezcan el desarrollo de los niños y niñas, que acojan la diversidad cultural y de género, y que promuevan el desarrollo de valores y actitudes de respeto y cuidado del medio ambiente. La dinámica de las clases pretende favorecer el trabajo en pequeño grupo para facilitar la participación de todo tipo de alumnado, y construir un clima no competitivo que fomente la responsabiolidad colectiva. Objetivos formativos: 1. Reflexionar sobre las voces de diferentes expertos en relación a la experimentación en educación infantil 1 2. Conocer los fundamentos de la experimentación científica y su papel en el desarrollo del conocimiento del mundo natural y social. 3. Identificar los diferentes ámbitos de experimentación (Ej. : los seres vivos, los materiales, la luz y las sombras, el movimiento) y su relación interdisciplinar con otros ámbitos sociales y culturales como son la narrativa, la plástica, la música, la psicomotricidad, la alimentación o las matemáticas. 4. Adquirir experiencia directa en la experimentación con diferentes objectos, ambitos y contextos de la vida cotidiana. 5. Conocer y analizar situaciones educativas de experimentación en la escuela infantil y en parvulario. 6. Diseñar y poner en práctica situaciones didácticas de experimentación para docentes de educación infantil que los prepare para generar situaciones de experimentación en el aula de educación infantil.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.3 KB

Anglès
6 p, 113.8 KB

Castellà
7 p, 115.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir