Física [102812]
Llebot Rabagliati, Josep Enric
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Physics
Data: 2021-22
Resum: L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiant pugui ser capaç per si mateix d'enfrontar-se a problemes de tipus conceptual i numèric que puguin plantejar-se-li dintre del seu ambit d'activitat professional. En general, l'assignatura ha de proporcionar a l'estudiant eines suficients com per a poder enfrontar-se amb reptes conceptuals generals del tipus '¿Com saber si els recursos naturals o energètics d'un territori estan proporcionats adequadament a la seva població?' '¿Com fer un balanç energètic que tingui en compte els rendiments de cada element que hi intervé, i com és possible optimitzar aquest balanç?' o concrets'Quins són els mecanismes físics que regeixen la dispersió dels contaminants al medi natural?' "Quines característiques defineixen la capacitat d'un determinat entorn d'apaigavar els nivells sonors" A més a més, contribueix a la formació professional dels estudiants donat que fomenta l'aprenentatge en una sèrie de competències generals (entre les quals destaquen la capacitat de raonar de manera crítica i la de millorar les estratègies de treball autònom), transversals (com saber discriminar entre els elements claus d'un determinat problema i poder dimensionar-lo correctament) i específiques (distingir els aspectes biofísics de l'activitat humana i identificar i analitzar els impactesambientals de l'activitat econòmica) que seran de gran utilitat pels futurs professionals en l'avaluació i la gestió de tot tipus de problemes relacionats amb el medi ambient, l'aprofitament de recursos naturals i la generació energètica. L'assignatura de Física es una de les assignatures de formació bàsica i obligatòria. La finalitat principal d'aquesta assignatura, així com totes les que formen el bloc de formació bàsica, és la proporcionar als estudiants els coneixements i les eines analítiques i metodològiques bàsiques per iniciar a desenvolupar les competències transversals a l'àrea dels estudis de ciències ambientals. En particular, l'assignatura ha de 1 competències transversals a l'àrea dels estudis de ciències ambientals. En particular, l'assignatura ha de servir per a què els estudiants puguin entendre les lleis fonamentals que regeixen els processos naturals, fent especial èmfasi en les qüestions relacionades amb la transferència de matèria i d'energia en medis fluids (aire i aigua), i que siguin capaços de dimensionar els problemes ambientals de forma adequada.
Resum: The aim of the subject is that the student can be able by himself to face conceptual and numerical problems that may arise within the scope of his professional activity. In general, the subject must provide the student with enough tools to be able to face general conceptual challenges of the type 'How to know if the natural or energetic resources of a territory are adequately provided to its population? '' How to make an energy balance that takes into account the performance of each element that intervenes, and how is it possible to optimize this balance? 'or concrete ones such as' What are the physical mechanisms that govern the dispersion of pollutants in the natural environment? "What characteristics define the capacity of a given environment to mitigate sound levels" In addition, it contributes to the professional training of students, since it fosters learning in a series of general competences (among which are the ability to reason critically and improve autonomous work strategies), cross-cutting (how to discriminate between the key elements of a given problem and to be able to correctly size) and specific (distinguish the biophysical aspects of human activity and identify and analyze the environmental impacts of economic activity) that will be very useful for future professionals in the evaluation and management of all kinds of problems related to the environment, the use of natural resources and energy generation. The subject of Physics is one of the subjects of basic and compulsory in the Environmental Sciences program. The main purpose of this subject, as well as those that form the basic training block, is to provide students with 1 The main purpose of this subject, as well as those that form the basic training block, is to provide students with the basic analytical and methodological knowledge and tools to start developing transversal competences in the area of environmental science studies. In particular, the subject must serve so that students can understand the fundamental laws thatgovern natural processes, with special emphasis on issues related to the transfer of matter and energy in fluid media (air and water), and that they were capable to size properly environmental problems.
Resum: El objetivo de la asignatura es que el estudiante pueda ser capaz por sí mismo de enfrentarse a problemas de tipo conceptual y numérico que puedan plantearse dentro del ámbito de su actividad profesional. En general, la asignatura debe proporcionar al estudiante herramientas suficientes como para poder enfrentarse con retos conceptuales generales del tipo '¿Cómo saber si los recursos naturales o energéticos de un territorio están proporcionados adecuadamente a su población? '' ¿Cómo hacer un balance energético que tenga en cuenta los rendimientos de cada elemento que interviene, y cómo es posible optimizar este balance? 'o concretos como 'Cuales son los mecanismos físicos que rigen la dispersión de los contaminantes en el medio natural? " ¿qué características definen la capacidad de un determinado entorno de mitigar los niveles sonoros " Además, contribuye a la formación profesional de los estudiantes dado que fomenta el aprendizaje en una serie de competencias generales (entre las que destacan la capacidad de razonar de manera crítica y la de mejorar las estrategias de trabajo autónomo), transversales (como saber discriminar entre los elementos claves de un determinado problema y poder dimensionar correctamente) y específicas (distinguir los aspectos biofísicos de la actividad humana e identificar y analizar los impactos ambientales de la actividad económica) que serán de gran utilidad para los futuros profesionales en la evaluación y la gestión de todo tipo de problemas relacionados con el medio ambiente, el aprovechamiento de recursos naturales y la generación energética. La asignatura de Física es una de las asignaturas de formación básica y obligatoria. La finalidad principal de esta asignatura, así comotodas las que forman el bloque de formación básica, es la proporcionar a los 1 esta asignatura, así comotodas las que forman el bloque de formación básica, es la proporcionar a los estudiantes los conocimientos y las herramientas analíticas y metodológicas básicas para iniciar a desarrollar las competencias transversales en el área de los estudios de ciencias ambientales . En particular, la asignatura debe servir para que los estudiantes puedan entender las leyes fundamentales que rigen los procesos naturales, haciendo especial énfasis en las cuestiones relacionadas con la transferencia de materia y de energía en medios fluidos (aire y agua), y que sean capaces de dimensionar los problemas ambientales de forma adecuada.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Pla d'estudis: Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208] ; Grau en Ciències Ambientals [1435] ; Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436] ; Grau en Ciències Ambientals [959]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.2 KB

Anglès
6 p, 108.2 KB

Castellà
6 p, 108.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-16, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir