Orientació i Intervenció Psicopedagògiques a l'Educació Secundària [42978]
Martínez Roca, Carme
Ferrer Miquel, Joana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Psychopedagogic Orientation and Intervention in Secondary Education
Títol variant: Orientación e Intervención Psicopedagógicas en la Educación Secundaria
Data: 2021-22
Resum: Els objectius d'aquest mòdul són: 1. - Entendre l'orientació com un procés holístic i fonamentat en les fortaleses de l'alumnat que acompanya el seu desenvolupament personal, acadèmic, professional/vocacional i ciutadà. 2. - Planificar i desenvolupar l'acció directa individual i grupal de l'orientador/a amb l'alumnat com l'espai i el temps per a l'establiment de vincle, la identificació de fortaleses i barreres per al desenvolupament del seu projecte formatiu, professional, social i de vida, i l'establiment de l'acompanyament i suports necessaris per a que aquests projectes puguin decidir-se i fer-se efectius. 3. - Dissenyar i desenvolupar plans, programes, projectes i accions d'orientació personal, acadèmica i professional. 4. - Identificar, planificar i consensuar accions d'orientació i tutoria en coherència a la cultura i identitat de centre mitjançant el treball en xarxa entre els equips docents, agents externs al centre i famílies. 5. - Entendre l'avaluació com una oportunitat d'aprenentatge: de l'avaluació psicopedagògica, a la indagació i a l'avaluació formativa.
Resum: Objectives and contextualization The objetives of this module are: 1. Understand guidance as a holistic and strengths-based process that mentors the students' personal, academic, professional / vocational and citizenship development. 2. Plan and carry out individual and group guidance interventions that facilitate the establishment of relationships of trust, strenghts and needs assessment for the development of the students' educational, professional, social and life projects, and the establisment of mentoring and support actions aimed at the implementation of such projects. 2. - Planificar i desenvolupar l'acció directa individual i grupal de l'orientador/a amb l'alumnat com l'espai i el temps per a l'establiment de vincle, la identificació de fortaleses i barreres per al desenvolupament del seu projecte formatiu, professional, social i de vida, i l'establiment de l'acompanyament i suports necessaris per a que aquests projectes puguin decidir-se i fer-se efectius. 3. Design and develop plans, programs, projects and actions of personal, academic and professional guidance. 4. Identify, plan and agree on couseling and guidance actions in coherence with the culture and identify of the center through networking between teaching teams, external agents in the center and guidance and mentoring families. 1 5. Undertand the evaluation as an opportunity for learning: from the psychopedagogical evaluation, to the inquiry and to the formative evaluation.
Resum: Los objetivos de este módulo son: 1. - Entender la orientación como un proceso holístico y fundamentado en las fortalezas del alumnado que acompaña el desarrollo personal, académico y profesional / vocacional i ciudadano del alumnado. 2. - Planificar y desarrollar la acción directa individual y grupal del/de la orientador/a con el alumnado como el espacio y el tiempo para el establecimiento de vínclulo, la identificación de fortalezas y barrereas para el desarrollo de su proyecto formativo, profesional, social y de vida, y el establecimiento del acompañamiento y los soportes necesarios para que estos proyectos puedan decidirse y hacerse efectivos. 3. - Diseñar y desarrollar planes, programas, proyectos y acciones de orientación personal, académica y profesional. 4. - Identificar, planificar y consensuar aciones de orientación y tutoria en coherencia a la cultura y identidad de centro mediante el trabajo en equipo multiprofesional, agentes externos al centro y familias de orientación y tutoría. 5. - Entender la evaluación como una oportunidad de aprendizaje: de la evaluación psicopedagógica. a la indagación y a la evaluación formativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicopedagogia [4313754]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1446] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 116.3 KB

Anglès
7 p, 114.5 KB

Castellà
7 p, 114.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-16, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir