Tècniques d'Anàlisi de Dades en Recerca [44391]
Losilla Vidal, Josep Maria
Doval Dieguez, Eduardo
Mumbardó Adam, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Data Analysis Techniques in Research
Títol variant: Técnicas de Análisis de Datos en Investigación
Data: 2021-22
Resum: L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat adquireixi els coneixements necessaris per analitzar les dades recollides en una investigació empírica en l'àmbit dels trastorns de la comunicació, així com per dissenyar o adptar instruments de mesura en aquest àmbit. S'aprèn a formular correctament les hipòtesis d'investigació i es desenvolupen les habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades, així com les relacionades amb el disseny i adaptació d'instruments de mesura. Per últim, l'alumnat aprene a identificar i discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació assistencial i sobre el progrés del coneixement científic.
Resum: The general objective of this course is to offer students the necessary knowledge and skills to carry out the data analysis of empirical research in the field of communication disorders, as well as to develop or adapt measurement tools in this filed. The student learns to adequately define research objectives and hypotheses. Skills related to the management, analysis and interpretation of data are developed, as well as those related to design and adaptation of measuring instruments. Finally, the student learn to identify and discuss the practical, methodological and technical implications of the research, as well as its repercussions on the health care services and on the progress of scientific knowledge.
Resum: El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera los conocimientos necesarios para analizar los datos recogidos en una investigación empírica en el ámbito de los trastornos de la comunicación, así como para diseñar o adaptar instrumentos de medida en este ámbito. Se aprende a formular correctamente las hipótesis de investigación y se desarrollan las habilidades relativas a la gestión, análisis e interpretación de los datos, así como las relacionadas con el diseño y adaptación de instrumentos de medida. Por último, el alumnado aprende a identificar y discutir las implicaciones sanitarias, metodológicas y técnicas de la investigación, así como sus repercusiones sobre la actuación asistencial y sobre el progreso del conocimiento científico.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 102.3 KB

Anglès
4 p, 101.6 KB

Castellà
4 p, 102.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-23, darrera modificació el 2023-02-01



   Favorit i Compartir