Model multi-agent del metro de Barcelona
Ledesma Pardo, Javi
Ribas Xirgo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Multi-agent model of the Barcelona metro
Títol variant: Modelo multi-agente del metro de Barcelona
Data: 2021
Resum: El transport és una operació clau en molts dominis d'aplicacions, des de sistemes de transport públic a les ciutats fins a la logística interna en magatzems i fàbriques. La complexitat d'aquests sistemes és molt elevada a causa del nombre de nodes a les xarxes de trànsit i del nombre de vehicles. També presenten diferències importants, com ara que el trànsit per carretera es mou en entorns molt poc estructurats mentre que els ferrocarrils restringeixen els moviments de vehicles i creen un entorn altament estructurat. Independentment d'això, comparteixen el problema de determinar quin vehicle ha de fer una determinada "ordre de transport", és a dir, d'anar d'un lloc a un altre. Un sistema comú per fer-ho és un sistema de diversos agents on cada agent representa una part interessada en el problema del transport. Per exemple, els agents taxi i els agents passatger són representants de vehicles i persones (o mercaderies), respectivament. Cada passatger emet una "petició de propostes" i tria la de cost més baix entre els taxis disponibles per assignar una ordre de transport.
Resum: Transportation is a key operation in many application domains, from public transportation systems in cities to in-house logistics in warehouses and factories. The complexity of these systems is very high due to the number of nodes in the traffic networks and the number of vehicles. They also present important differences, such as that road traffic moves in very unstructured environments while railways restrict vehicle movements and create a highly structured environment. Regardless, they share the problem of determining which vehicle should make a certain "transport order", that is, going from one place to another. A common system for doing this is a multi-agent system where each agent represents a stakeholder in the transportation problem. For example, taxi agents and passenger agents are representatives of vehicles and people (or goods), respectively. Each passenger issues a "request for proposals" and chooses the lowest cost among the available taxis to assign a transport order.
Resum: El transporte es una operación clave en muchos dominios de aplicaciones, desde sistemas de transporte público en las ciudades hasta la logística interna en almacenes y fábricas. La complejidad de estos sistemas es muy elevada debido al número de nodos en las redes de tráfico y del número de vehículos. También presentan diferencias importantes, como que el tráfico por carretera se mueve en entornos muy poco estructurados mientras que los ferrocarriles restringen los movimientos de vehículos y crean un entorno altamente estructurado. Independientemente de ello, comparten el problema de determinar qué vehículo tiene que hacer una determinada "Orden de transporte", es decir, de ir de un lugar a otro. Un sistema común para hacerlo es un sistema de varios agentes donde cada agente representa una parte interesada en el problema del transporte. Por ejemplo, los agentes taxi y los agentes pasajero son representantes de vehículos y personas (o mercancías), respectivamente. Cada pasajero emite una "petición de propuestas" y elige la de coste más bajo entre los taxis disponibles para asignar una orden de transporte.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria de Computadors
Matèria: Agents BDI ; Sistema de comunicació acl ; Simulació ; Metro ; Màquines d'estat ; BDI agents ; ACL communication system ; Simulation ; State machines ; Agentes BDI ; Sistema de comunicación acl ; Simulación ; Máquinas de estado



9 p, 650.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2021-07-26, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir