Plataforma educativa amb nano Jetbots. Planificació
Noguera López, Víctor
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Educational platform with nano Jetbots. Planning
Títol variant: Plataforma educativa con nano Jetbots. Planificación
Data: 2021
Resum: A una plataforma ja creada l'any passat, destinada a que la facin servir alumnes de 4t de la ESO i els seus docents, s'han afegit mòduls. S'han afegit un mòdul que recorre un laberint mitjançant una xarxa neuronal AlexNET que reconeix els diferents camins, i un algorisme de backtracking que recorre tot el laberint, per tant, els i les alumnes aprendran com funcionen tant la xarxa com l'algorisme de bactracking, així com a organitzar les dades. La plataforma està integrada en un jetbot i fa servir Jupyter Notebook, així que la programació que veuran i aprendran els i les alumnes és Python. També s'ha afegit un mòdul que reconeixe senyals, forats i objectes, però aquest s'ha realitzat en el TFG de la Raquel Navarro, també d'enguany a la mateixa convocatòria. Finalment, s'ha afegit un mòdul que uneix tots dos mòduls amb l'objectiu de trobar els objectes dins del laberint i cadscun dona una sèrie de punts.
Resum: On a platform already created last year, intended to be used by ESO 4th students and their teachers, some modules have been added. A module has been added that runs a labyrinth through an AlexNET neural network that recognizes the diferent path classes, and a backtracking algorithm that follows the labyrinth path, so learners will learn how both the network and the backtracking algorithm work, as well as organizing the data. The platform is integrated into a jetbot and uses Jupyter Notebook, so the programming that will see and learn the students is Python. A module that recognizes signals, holes and objects also have been added, but this has been done in the Raquel Navarro's TFG, also this year. Finally, a module has been added that joins both modules with the goal of finding objects inside the labyrinth and each one give some points.
Resum: En una plataforma ya creada el año pasado, destinada a que la usen alumnos de 4º de la ESO y sus docentes, se han añadido tres módulos. Se han añadido un módulo que recorre un laberinto mediante una red neuronal AlexNET que reconocere los diferentes caminos, y un algoritmo de backtracking que recorre todo el laberinto, por lo tanto, los alumnos y las alumnas aprenderán cómo funcionan tanto la red como el algoritmo de bactracking, así como a organizar los datos. La plataforma está integrada en un Jetbot y usa Jupyter Notebook, así que la programación que verán y aprenderán los alumnos y las alumnas es Python. También se ha añadido un módulo que reconoce señales, agujeros y objetos, pero éste se ha realizado en el TFG de Raquel Navarro, también de este año en la misma convocatoria. Finalmente, se ha añadido un módulo que une los dos módulos con el objetivo de encontrar objetos dentro del laberinto y, cada uno, da una serie de puntos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Bactracking ; Jetbot ; AlexNET ; Xarxa neuronal ; Jupyter Notebook ; Python ; Neural Network ; Red neuronal



1013.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2021-07-26, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir