Square Jump : joc de plataformes amb nivells de dificultat adaptativa
Morillo Montes, Jordi
Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Square Jump : platform game with levels of adaptive difficulty
Títol variant: Square Jump : juego de plataformas con niveles de dificultad adaptativa
Data: 2021
Resum: Aquest article presenta un algorisme generador de nivells adaptatius per a un joc de plataformes en 2D anomenat Square Jump. El joc proposat consisteix en un senzill joc de tipus runner on un personatge amb aparença de quadrat corre constantment i el jugador ha de fer-lo saltar o lliscar per evitar diferents obstacles. El joc té un generador de nivells que crea nivells on la dificultat s'ajusta en funció del rendiment del jugador. En altres paraules, el generador de nivells permet la creació de nivells dissenyats específicament per a les pròpies habilitats del jugador. Això s'aconsegueix utilitzant primer agents com a representacions de les característiques reals del jugador humà i després ajustant la dificultat del següent nivell presentat al jugador. El treball presentat en aquest article proporciona una solució per a un desenvolupament més eficient dels videojocs. Amb l'àmplia varietat de jugadors que podem trobar actualment, cadascun d'ells amb una experiència diferent en els jocs, Square Jump és un clar exemple d'un joc dirigit a usuaris amb diferents nivells d'habilitats i preferències.
Resum: This paper presents an adaptative level generator algorithm for a 2D platformer game called Square Jump. The proposed game consists of a simple runner game where a character with the appearence of a square is constantly running and the player must make it jump or slide to avoid different obstacles. The game has a level generator that creates levels in which the difficulty is adjusted based on the player's performance. In other words, the level generator allows the creation of levels specifically designed for the player's own abilities. This is achieved by first using agents as representations of real human player's characteristics and then adjusting the difficulty of the next level presented to the player. The work presented in this paper provides a solution for a more eficient development of videogames. With the wide variety of players we can find nowadays, each of them with different experience in games, Square Jump is a clear exemple of a game addressed to users with differing levels of skills and preferences.
Resum: Este artículo presenta un algoritmo generador de niveles adaptativos para un juego de plataformas en 2D llamado Square Jump. El juego propuesto consiste en un sencillo juego de tipo runner donde un personaje con apariencia cuadrado corre constantemente y el jugador tiene que hacerlo saltar o deslizarse para evitar diferentes obstáculos. El juego tiene un generador de niveles que crea niveles donde la dificultad se ajusta en función del rendimiento del jugador. En otras palabras, el generador de niveles permite la creación de niveles diseñados específicamente para las propias habilidades del jugador. Esto se consigue utilizando primero agentes como representaciones de las características reales del jugador humano y luego ajustando la dificultad del siguiente nivel presentado en el jugador. El trabajo presentado en este artículo proporciona una solución para un desarrollo más eficiente de los videojuegos. Con la amplia variedad de jugadores que podemos encontrar actualmente, cada uno de ellos con una experiencia diferente en los juegos, Square Jump es un claro ejemplo de un juego dirigido a usuarios con diferentes niveles de habilidades y preferencias.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Tecnologies de la Informació
Matèria: Dynamic Difficulty Adjustment ; Intel·ligència artificial ; Joc de plataformes ; Videojocs ; Artificial intelligence ; Platform games ; Videogames ; Inteligencia artificial ; Juego de plataformas ; Videojuegos



14 p, 968.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2021-07-26, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir