La transferencia de imagen de los valores de los clubes deportivos a través del patrocinio : el caso de la cerveza
García Bayona, Pol
Palma, Carlota
Roca Correa, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La transferència d'imatge dels valors dels clubs esportius a través del patrocini: el cas de la cervesa
Títol variant: The image transfer of the values of sports clubs through sponsorship: the case of beer
Data: 2021
Descripció: 51 pag.
Resum: El patrocini de begudes alcohòliques en l'esport actual representa un 20% dels patrocinis esportius internacionals, on s'ha demostrat que la implicació, actitud positiva i preferència de marca determinen l'efectivitat de la transferència d'imatge dels esdeveniments cap a les marques patrocinadores. Així i tot, no existeixen investigacions que estudiïn el fenomen de la transferència en el patrocini a equips esportius. En el present estudi es mesura l'efectivitat del patrocini d'aquesta índole, però no es troben evidències directes que confirmin una transferència d'imatge significativa del club esportiu al patrocinador.
Resum: El patrocinio de bebidas alcohólicas en el deporte actual representa un 20% de los patrocinios deportivos internacionales, donde se ha demostrado que la implicación, actitud positiva y preferencia de marca determinan la efectividad de la transferencia de imagen de los eventos hacia las marcas patrocinadoras. Aun así, no existen investigaciones que estudien el fenómeno de la transferencia en el patrocinio a equipos deportivos. En el presente estudio se mide la efectividad del patrocinio de esta índole, pero no se encuentran evidencias directas que confirmen una transferencia de imagen significativa del club deportivo al patrocinador.
Resum: Sponsorship of alcoholic beverages in sports today represents 20% of international sports sponsorships, where it has been shown that involvement, positive attitude, and brand preference determine the effectiveness of the image transfer of events to sponsoring brands. Even so, there is no research that studies the phenomenon of image transfer from sponsorship to sports teams. In the present study, the effectiveness of sponsorship of this nature is measured, but no direct evidence is found to confirm a significant image transfer from the sports club to the sponsor.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca
Matèria: Publicitat ; Patrocini esportiu ; Transferència d'imatge corporativa ; Futbol Club Barcelona (FCB) ; Marques comercials



51 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2021-07-26, darrera modificació el 2022-10-22



   Favorit i Compartir