¿Cómo afectan los filtros de Instagram a la autoestima de los jóvenes?
Torras Ferrando, Laura
Rabanal Ramírez, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Com afecten els filtres d'Instagram a l'autoestima dels joves?
Títol variant: How do Instagram filters affect the self-steem of young people?
Data: 2021
Descripció: 155 pag.
Resum: Els filtres d'Instagram difonen uns estereotips de bellesa alineats amb el cànon estètic actual. Els joves, principals usuaris d'aquesta eina, distorsionesn el seu rostre per tal d'assemblar-se a aquest ideal, fet que els hi pot provocar inseguretats i complexes. El present treball analitza, gràcies a un recorregut per les bases teòriques i a mètodes qualitatius i quantitatius, l'impacte que tenen aquests filtres en l'autoestima dels joves, així com les conseqüències que poden tenir en el desenvolupament de la seva personalitat.
Resum: Los filtros de Instagram difunden unes estereotipos de belleza alineados con el canon estético actual. Los jóvenes, principales usuarios de esta herramienta, distorsionan su rostro con tal de asemejarse a este ideal, lo cual les puede provocar inseguridades y complejos. El presente trabajo analiza, gracias a un recorrido por las bases teóricas y a métodos cualitativos i cuantitativos, el impacto que tienen estos filtros en la autoestima de los jóvenes, así como las consecuencias que pueden tener en el desarrollo de su personalidad.
Resum: Instagram filters spread beauty stereotypes aligned with the current aesthetic canon. Young people, the main users of this tools, distort their faces in order to resemble this ideal which can lead to insecurities and complexes. This paper analyzes the impact of these filters on the self-esteem of young people, as well as the consequences they can have on the development of their personality, thanks to a review of the theoretical bases and qualitative and quantitative methods.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca



155 p, 4.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2021-07-28, darrera modificació el 2022-10-22



   Favorit i Compartir