The TBLT Approach : what it is and How to Implement it in Catalan Secondary Schools
Egea Cruz, Nadia
Pladevall Ballester, Elisabet, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Date: 2021
Description: 32 pag.
Abstract: As a result of the ineffectiveness of mainstream language teaching methodologies, L2 learners often feel discouraged and frustrated with the target language. This paper claims that TBLT could reverse this situation via task-based lessons that aim at increasing students' motivation to learn incidentally using their own resources to perform meaning-oriented communicative 'tasks'. Our study departs from a careful analysis of TBLT's theoretical foundations, main aims and methodology. Likewise, a final proposal for the implementation of TBLT principles in EFL teaching in Catalan secondary education shows how the Catalan foreign language curriculum clearly caters for TBLT and even for technology-mediated TBLT.
Abstract: Com a resultat de la ineficàcia de les metodologies d'ensenyament d'idiomes dominants, els estudiants de L2 sovint se senten desanimats i frustrats. Tanmateix, tal com defensa aquest treball, el TBLT podria revertir aquesta situació mitjançant lliçons basades en tasques amb una orientació comunicativa significativa que augmenten la motivació dels estudiants per aprendre de manera incidental utilitzant els seus propis recursos. El nostre estudi analitza els fonaments teòrics del TBLT, els seus objectius principals i la seva metodologia. També mostra com els principis que guien el TBLT (i el "technology-mediated TBLT") es podrien aplicar amb èxit en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera segons el currículum català per l'ESO.
Abstract: Como resultado de la ineficacia de las metodologías de enseñanza de idiomas mayoritarias, los estudiantes de L2 a menudo se sienten desanimados y frustrados. Aun así, tal como defiende este trabajo, el TBLT podría revertir esta situación mediante lecciones basadas en tareas con una orientación comunicativa significativa que aumentan la motivación de los estudiantes para aprender de manera incidental utilizando sus propios recursos. Nuestro estudio analiza los fundamentos teóricos del TBLT, sus objetivos principales y su metodología. También muestra como los principios que guían el TBLT (y el "technology-mediated TBLT") se podrían aplicar con éxito en la enseñanza del inglés como lengua extranjera según el currículum catalán para la ESO.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis d'Anglès i Espanyol [2501910]
Study plan: Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: TBLT ; Task-based approach ; Language teaching methodology ; Language learning ; Motivation ; Communicative competency ; SLA ; Currículum secundària ; Anglès



32 p, 843.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2021-07-30, last modified 2023-05-03



   Favorit i Compartir